3 pomysły na oryginalną ulotkę

ulotka

Ulotki reklamowe mają ogromny potencjał marketingowy – jednak nie każda firma potrafi w pełni go wykorzystać. Zobacz kilka pomysłów na kreatywne ulotki i daj się zainspirować.

Ulotki w stylu EKO

Trendy ekologiczne stają się coraz popularniejsze i będą pozytywnie odbierane w większość branż. Projektując materiały reklamowe warto uwzględnić elementy ekologiczne. Można to zrobić na wiele sposobów – zarówno przez treść przekazu, jak i przez wybór podłoża i materiałów, na jakich wykonamy nasze materiały.

Jednym z najtańszych i najprostszych rozwiązań jest zlecenie druku ulotek na podłożu ekologicznym. Obecnie na rynku jest bardzo duży wybór rozmaitych rodzajów ekologicznych papierów. Różnią się zarówno gramaturą, jak i teksturą oraz kolorem.

Warto rozważyć druk ulotek na podłożu offsetowym – te o wyższej gramaturze prezentują się naprawdę imponująco i mogą być wykorzystane także do druku zaproszeń i kartek okolicznościowych. Chcąc uzyskać oryginalne ulotki, warto rozważyć także wybór podłoża kraftowego – o nieco chropowatej, naturalnej fakturze. To ponadczasowe designerskie podłoże, które doda stylu każdemu przekazowi reklamowemu.

Czy wiesz, że?

Jeśli zależy Ci, aby na szarym/ciemnym podłożu uzyskać kolory ostre jak brzytwa – zastosuj biały poddruk.

Innym pomysłem na kreatywne ulotki w stylu eko jest zastosowanie ekologicznego podłoża, które zawiera specjalnie przygotowane nasiona. Tego typu papier, poddaje się naturalnemu recyklingowi, co więcej, dzięki umieszczonym w nim nasionom– po posadzeniu w ziemi – nasza reklama zacznie kiełkować. Dosłownie!

oryginalne ulotki

Oryginalne kształty ulotek

Poza designerskim podłożem ulotek, warto rozważyć też wykorzystanie nietypowego wykrojnika pod nasz projekt. Wyjątkowe kształty, intrygujące i zabawne wcięcia – mogą być warte więcej niż największy nakład katalogów firmowych. Jeśli chcesz przekazać, że dana firma jest innowacyjna – zamiast o tym pisać, lepiej to po prostu pokazać.

Nie ma gotowego przepisu na oryginalną ulotkę – ważne, aby była unikalna i dopasowana zarówno do specyfiki firmy, jak i oczekiwań danej grupy docelowej. Oto kilka przykładów, ulotek, które są na tyle ciekawe, że z pewnością zwrócą uwagę odbiorców. No i najważniejsze – czyli to, że są dopasowane do danej firmy i przyciągają uwagę – już od pierwszego wejrzenia.kreatywna ulotka

ulotka wow

 

oryginalna ulotka reklamowa

Ulotka z gratisem (zaproszenie)

Na deser przytoczymy radę bardzo popularną – ale nie bez powodu. Jeśli nie masz ani czasu, ani budżetu na projektowanie kreatywnych, spersonalizowanych ulotek, warto sięgnąć po złotą radę.

Jeśli chcesz, aby klient zachował daną ulotkę – po prostu daj mu powód. Tym powodem może być ciekawy projekt (patrz wyżej) lub coś bardziej bezpośredniego – czyli gratis. Na ulotce możesz zatem umieścić po prostu kupon rabatowy (ważny po okazaniu ulotki), zaproszenie na darmowy zabieg lub kupon na specjalny prezent od firmy. To proste rozwiązanie, jednak – co tu dużo mówić – po prostu działa!