5 najważniejszych cech dobrego katalogu firmowego

Katalogi reklamowe

Samo przygotowanie katalogu reklamowego nie daje pewności, że przyniesie on korzyści firmie. Wszystko zależy od tego w jaki sposób zaprojektujemy elementy, które będą składały się w spójną, ciekawą całość. Druk katalogów pozwala na profesjonalne wykonanie dowolnego pomysłu, dlatego to czy osiągniemy założony cel zależy tylko od naszej kreatywności.

Czym powinien charakteryzować się dobry katalog firmowy

  1. Przemyślany układ

Najgorsze co możemy zrobić to stworzyć chaotyczny i niepoukładany katalog reklamowy. Dobry katalog powinien być podzielony na kategorie, tak by klient w łatwy sposób mógł odnaleźć interesujące go produkty. Dodatkowo należy zadbać o przejrzystość. Zbyt duża ilość elementów na jednej stronie lub zbyt dużo tekstu mogą sprawić, że odbiorca nie będzie chciał zapoznać się z naszą ofertą.

  1. Odpowiedni język

Zupełnie innego języka użyjemy w przypadku katalogów skierowanych do firm oraz partnerów biznesowych z branży, a innego do klienta indywidualnego. Treści powinny być tak napisane, aby jak najlepiej przekazać wszystkie potrzebne danej osobie informacje. Dla przykładu, używając języka specjalistycznego możemy doprowadzić do tego, że klient nic z niego nie zrozumie.

  1. Odpowiedni dobór zdjęć i grafik

Druk katalogów, dzięki użyciu najlepszych maszyn, zapewnia realizację na najwyższym poziomie. Warto skorzystać z tej możliwości. Nic nie zachęca lepiej do złożenia zamówienia niż ciekawe zdjęcia produktowe oraz grafiki. Dobrze dobrane, spójne oraz odpowiednio ułożone w katalogu sprawią, że katalog zaciekawi każdego odbiorcę.

  1. Wygląd współgrający z identyfikacją wizualną marki

To bardzo istotne, aby katalog reklamowy od pierwszej strony kojarzył się tylko z naszą firmą. Idealnym przykładem są katalogi firmy IKEA. Nawet gdyby w katalogu nie użyto ani razu nazwy każdy odbiorca bez problemu zgadnie z ofertą jakiej firmy się zapoznaje.

  1. Aktualna oferta

Powinniśmy dbać o to, aby wszystkie produkty przedstawione w katalogu były dostępne dla klienta. Warto zlecać nowy druk katalogów za każdym razem gdy nasza oferta zmienia się lub rozszerza.

Katalog firmowy to ważny element w promocji firmy. Ciekawie przygotowany na pewno zachęci niejednego klienta do złożenia zamówienia. Katalogi doskonale sprawdzą się jako dodatek do zakupów, jako forma reklamy wysyłana pocztą lub jako materiał poglądowy podczas spotkań biznesowych.