Ulotki restauracji pełnią szereg różnorodnych funkcji, takich jak zachęcenie odbiorców do odwiedzenia lokalu, skorzystania ze specjalnej promocji czy rabatu, a wreszcie odwiedzenia strony internetowej czy fanpage’u na portalach społecznościowych. Czym jednak powinna się charakteryzować taka ulotka, aby nie zniknęła ona w morzu różnorodnych treści, które codziennie trafiają w ręce tysięcy odbiorców?
Sprawa najważniejsza — projekt, który przyciąga uwagę
Najprostszym sposobem, żeby uświadomić sobie, jak bardzo nijakie są bardzo często ulotki, które otrzymujemy na ulicach, warto zadać sobie pytanie, czy pamiętamy, chociażby dwie ostanie ulotki, jakie mieliśmy w swoich rękach. W tym miejscu pewnie większość osób odpowie, że w żadnym przypadku nie może sobie przypomnieć, co znajdowało się na ulotce, nie mówiąc już, o tym jakiej ona firmy dotyczyła. Wniosek nasuwa się więc sam — większość ulotek jest źle zaprojektowana.
Jeżeli chcemy, żeby ulotki naszej restauracji nie podzieliły tego samego losu lepiej zlecić ich zaprojektowanie profesjonalnym grafikom, którzy są na bieżąco z najnowszymi trendami, oraz mają doświadczenie w przygotowywaniu tego typu projektów. Prawdziwi profesjonaliści potrafią tak zaprojektować ulotkę, że z pewnością będzie się wyróżniać na tle innych reklam, a o to przecież chodzi.
Jakość wykonania ulotki ma znaczenie
Dobry projekt ulotki restauracji to jednak nie wszystko liczy się również jakość jej wydrukowania oraz gramatura papieru. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że grubszy papier daje wrażenie ekskluzywności lokalu i istnieje większa szansa, że wyróżniająca się struktura ulotki przyciągnie uwagę osób, które będą ją trzymać w swoich rękach.
Posiadając odpowiedni projekt ulotki, warto zdecydować się na ich wykonanie przez drukarnie online, które oferują bardzo konkurencyjne ceny oraz szeroką gamę możliwości, jeżeli chodzi o papier czy jakość druku. Do zalet tego rozwiązania można również zaliczyć wygodę (w tego typu drukarniach zamówienie można złożyć o każdej porze dnia i nocy, nie wychodząc przy tym z domu) oraz oszczędność czasu (brak konieczności stania w kolejkach czy jechania po odbiór gotowego zamówienia, które w przypadku drukarni online dotrze bezpośrednio pod wskazany przez nas adres).
Jakie informacje powinny się znaleźć na ulotce restauracji?
Ulotka, która ma na celu zachęcić ludzi do odwiedzenia restauracji, powinna przede wszystkim zawierać jasną i wiarygodną informację o tym, dlaczego warto skorzystać z oferty danego lokalu. Taką zachętą może być jakiś rabat czy promocja — ważne jest jednak to, żeby jej zasady były jasne i przejrzyste.
Na każdej ulotce, w tym oczywiście ulotce restauracji muszą się znajdować dokładne dane teleadresowe — polecanym rozwiązaniem jest również umieszczenie mapki, która zawierać powinna wskazówki dotyczące dojazdu do restauracji. Wszelkiego rodzaju informacje, które pozwolą potencjalnym klientom odnaleźć naszą restaurację, muszą być łatwe do znalezienia i wyraźne.
W przypadku ulotki dotyczącej restauracji dobrym pomysłem jest umieszczenie na niej kilku pozycji z naszego menu, co pozwoli klientom zorientować się, z jaką kuchnią będą mieli do czynienia w danym lokalu. Jest to również okazja do zaprezentowania swoich popisowych dań, jak również tych, które mają wyjątkowo korzystną cenę lub takich, które są zupełnie wyjątkowe i mogą stanowić atrakcję dla odwiedzających lokal.
Kluczową zasadą jest jednak to, żeby ulotki nie zaśmiecać, co oznacza nie umieszczać na niej takiej liczby informacji, która byłaby przytłaczająca i zniechęciłaby do zapoznania się z przedstawianymi na niej treściami.