Dlaczego nie warto korzystać z generatorów materiałów graficznych?

Generatory materiałów graficznych cieszą się dużą popularnością. Przede wszystkim są proste w obsłudze i umożliwiają stworzenie atrakcyjnych wizualnie treści nawet w przypadku osób, które zupełnie nie znają się na projektowaniu i grafice komputerowej. Wiele generatorów jest ponadto darmowych, co z pewnością w dużej mierze przyczynia się do ich popularności. Osoby, które potrzebują ulotek, wizytówek czy logotypów często wybierają więc generatory, zamiast zainwestować w profesjonalnego grafika. Jest to duży błąd, gdyż skorzystanie z usług profesjonalisty ma wiele zalet. Dlaczego więc nie warto korzystać z generatorów dostępnych w sieci?

Unikalność

Jak już było wspomniane, generatory materiałów graficznych cieszą się naprawdę dużą popularnością. Oznacza to, że korzysta z nich wiele osób. Nie sposób więc stworzyć unikalną treść obojętnie, czy chodzi o ulotki, wizytówki czy o jeszcze inną grafikę. Tego rodzaju generatory mają ograniczoną ilość rozwiązań co sprawia, że schematy wciąż się powielają. Ulotka czy wizytówka stworzona za pomocą generatora będzie więc przypominać kilkadziesiąt innych projektów poszczególnych osób korzystających z możliwości generowania materiałów graficznych. Obecnie, gdy istnieje tak duża konkurencja na rynku niemal w każdej branży, jednym z ważnych aspektów budowania wizerunki firmy jest więc postawienie na oryginalność i zastosowanie metod, które pozwolą się wyróżnić wśród innych firm oferujących podobne usługi. Materiały graficzne stworzone za pomocą generatorów sprawiają natomiast, że dana firma staje się jedną z wielu innych podobnych.

Nieprofesjonalny wygląd

Problemem generatorów nie jest jednak tylko brak unikalności, ale także brak profesjonalnego prezentowania się stworzonych materiałów. Mało unikalny, za to niezwykle estetyczny projekt to jedno, ale taki, który nie tylko nie jest oryginalny, ale w dodatku na pierwszy rzut oka wydaje się stworzony przez amatora, to już sposób na to, by firma była postrzegana w złym świetle. Warto pamiętać, że pierwszą rzeczą, na jaką zwraca się uwagę, jest nie treść, ale sam sposób jej rozmieszczenia, czcionka i inne elementy znajdujące się na ulotce czy wizytówce. Dopiero potem następuje zapoznanie się z treścią. Za pierwsze wrażenie odpowiedzialna jest więc grafika, dlatego jeśli nie prezentuje się odpowiednio, sam odbiór treści może być zniekształcony albo nawet może się zdarzyć, że dana osoba nie będzie miała ochoty przeczytać choćby dwóch zdań zamieszczonych na ulotce. Płacąc za usługi, chce się otrzymać największą jakość. Wysoka jakość kojarzy się z kolei z profesjonalizmem i dużym doświadczeniem w branży. Nikt nie chce więc stawiać na amatorów, jeśli może skorzystać z usług konkurencji oferującej te same usługi, ale lepszy rezultat. A widząc treść stworzoną przez generatory ulotek, na pewno nie postrzega się firmy jako profesjonalnej.

Profesjonalny grafik a generator

Za usługi grafika trzeba zapłacić, za stworzenie materiałów przy pomocy generatora – bardzo często nie. Bynajmniej nie oznacza to, że generatory ulotek są lepszym rozwiązaniem. Wręcz przeciwnie – inwestycja w usługi profesjonalisty szybko się zwróci. Przede wszystkim grafik z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami jest w stanie stworzyć niemal wszystko, o co klient poprosi. Oznacza to, że możliwe jest nie tylko stworzenie oryginalnie wyglądającego układu graficznego, ale także zastosowanie nietypowych rozwiązań pasujących do wizerunku firmy i przyciągnięcie uwagi. Co najważniejsze, zatrudniając grafika, można być pewnym, że efekt końcowy będzie prezentował wysoką jakość i estetykę. Grafik jako profesjonalista stworzy treść spójną i doskonale wyglądającą, a ponadto ma ogromną przewagę nad generatorem – będzie w stanie doradzić, bazując na swoim doświadczeniu i poczucie estetyki, jakie rozwiązania można zastosować albo co zmienić w projekcie, by osiągnąć jeszcze lepszy efekt końcowy.