W niektórych branżach klient niejako skazany jest na jednego, konkretnego dostawcę produktów i usług. Inne branże natomiast są niesamowicie konkurencyjne i trzeba się tam niezwykle przyłożyć się właściwego promowania naszej firmy, aby wyróżnić się spośród dużego grona przedsiębiorców oferujących podobne towary lub usługi. Dlatego właśnie, czasem to marketing sprawia, że dana firma rozwija się na rynku, nawet jeśli konkurencja bywa tańsza lub oferuje szerszy zakres usług. Dlatego też żaden świadomy przedsiębiorca nie może pominąć działań marketingowych, bo konsekwencje takiego zaniechania mogą być bardzo poważne.
Jak zareklamować salon fryzjerski?
Podobnie jak w przypadku innych rodzajów działalności – podstawą jest odpowiednie oznaczenie naszej witryny, Warto rozważyć reklamę w lokalnej prasie lub w innych miejscach. Ta lokalność jest to bardzo ważna, gdyż usług fryzjerskich raczej nikt nie świadczy przez internet – tym samym jesteśmy skazani na lokalną klientelę. Sama reklama to jednak nie wszystko – najważniejszym nośnikiem reklamy są tutaj nasi klienci.
Klient żywą reklamą
Ogromną zaletą branży fryzjerskiej jest to, że klienci prezentują fryzury przez cały dzień. To od jakości naszej pracy zależy, czy ktoś doceni wykonaną fryzurę i zapyta koleżanki “gdzie się tak ładnie ścięłaś”. To jest właśnie moment, w którym możemy łatwo pozyskać nowego klienta. Jest to też chwila, w której pozyskanie to może zostać zrealizowane dzięki wizytówce.
Po co wizytówki lub ulotki dla salonu fryzjerskiego?
Charakterystycznym elementem większości salonów fryzjerskich – oprócz oczywiście foteli, nożyczek i innych akcesoriów fryzjerskich, jest zestaw wizytówek i ulotek dostępnych na każdym stoliku. Odruchowo wzięte przez klienta i włożone do portfela sprawiają, że zaglądając regularnie do niego przypomina on sobie o potrzebie umówienia się na kolejną wizytę. Również we wspomnianej wcześniej sytuacji, w której koleżanka pyta o to, do którego fryzjera chodzimy – może ona po prostu wyciągnąć z portfela wizytówkę lub ulotkę i przekazać ją koleżance.
Jak zaprojektować ulotkę?
Bez względu na to, jak bardzo korci nas taka opcja – nie róbmy tego samodzielnie. Możemy oczywiście mieć nasze oczekiwania co do wyglądu, jednak realizację naszych oczekiwań powierzmy profesjonalistom. Przygotujmy zatem zestaw danych, które będziemy chcieli umieścić na ulotce – zapewne oprócz danych teleadresowych będą to godziny pracy salonu, warto też rozważyć indywidualne wizytówki dla każdego z pracujących u nas fryzjerów – wtedy oczywiście umieszczamy jego imię a może nawet zdjęcie. To znacząco zwiększa identyfikację klienta z naszym salonem oraz z naszymi fryzjerami, a tym samym zmniejsza ryzyko, że klient poszuka innego salonu.
Jaki nakład ulotek powinien wystarczyć?
Zależy to oczywiście od liczby klientów, do których chcemy dotrzeć. Weźmy też pod uwagę, że klienci często gubią ulotki, albo zapominają, że już je wzięli i przy kolejnych wizytach zabierają kolejne. Nie ma co się oburzać na takie zachowanie – przecież powinno nam zależeć, by nasza wizytówka czy ulotka znalazła się u jak największej liczby osób. Szukajmy nawet powodów, aby ludzie chcieli je brać – może na przykład pomyślmy o rabacie dla ich posiadaczy?
Dlaczego warto wybrać druk ulotek online?
Jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, potencjalnie możemy potrzebować bardzo dużej liczby ulotek czy wizytówek. Choć koszt jednostkowy jednej z nich jest na ogół rozsądny, to zamawiając jednorazowo na przykład kilka lub kilkadziesiąt tysięcy sztuk – łączny koszt znacząco rośnie. Dlatego właśnie wybór druku online zamiast “drukarni za rogiem” może znacząco obniżyć nasze koszty.