Jak dobrze zareklamować salon kosmetyczny?

Dbanie o urodę zawsze było ważne dla kobiet, a dziś z usług kosmetycznych coraz częściej korzystają także mężczyźni. Biznes kosmetyczny cieszy się dużym powodzeniem i nic nie wskazuje na to, aby jego popularność miała się zmniejszyć.

Konkurencja jest duża i dla klientów to dobrze – mogą wybierać wśród wielu salonów, które prześcigają się w promocyjnych ofertach i nowoczesnych zabiegach. Jednak duża konkurencja może być problemem dla samych salonów kosmetycznych. Trzeba się wyróżnić – tylko jak? Wiele możliwości dają materiały reklamowe. Sprawdź, jak zrobić dobre ulotki dla kosmetyczki.

Typowe ulotki salonu kosmetycznego

Robiąc research w internecie lub przeglądając ulotki okolicznych salonów piękności można zauważyć pewne trendy, które panują wśród przedstawicieli tego biznesu. Ulotki większości salonów wyglądają podobnie – charakteryzują się kobiecymi kolorami, najczęściej odcieniami różu. Zwykle pojawia się na nich zdjęcie przedstawiające twarz kobiety z makijażem. Nawet nie czytając treści ulotki można łatwo odgadnąć, że tak wygląda ulotka salonu kosmetycznego.

Czy to dobrze, że większość ulotek wygląda podobnie? Taki stan rzeczy ma swoje wady i zalety. Klienci przyzwyczajeni do pewnego szablonu, według którego projektuje się ulotki salonu kosmetycznego, od razu kojarzą, z czym mają do czynienia. Jeśli ktoś akurat szuka kosmetyczki, to taka ulotka na pewno zatrzyma jego uwagę. Wadą jest brak oryginalności, a materiał reklamowy zdecydowanie powinien wyróżniać firmę na tle konkurencji.

Co powinny zawierać ulotki dla kosmetyczki?

Projektując ulotkę trzeba najpierw przemyśleć i zaplanować, jakie treści muszą się na niej znaleźć. Należy zacząć od najważniejszych, czyli nazwy firmy i adresu, a dopiero później można dołączyć informacje dodatkowe, takie jak szczegółowy cennik. Elementy, bez których nie można stworzyć ulotki, to: nazwa salonu kosmetycznego, adres, dane kontaktowe (numer telefonu, adres mailowy) czy adres strony internetowej. Te informacje są najważniejsze, bo umożliwiają klientom bezpośredni kontakt.

Co jeszcze warto zawrzeć w ulotce? Na pewno przydadzą się elementy przyciągające uwagę i zatrzymujące wzrok, takie jak grafiki i fotografie. Wiele salonów umieszcza w ulotce cennik najpopularniejszych usług. To dobre rozwiązanie, ponieważ potencjalny klient czy klientka może od razu porównać ceny z ulotek kilku salonów. Warto także zawrzeć informacje o aktualnych promocjach, zniżkach czy nowościach.

Stylistyka ulotek dla salonów kosmetycznych

Wygląd ulotek jest w dużej mierze podyktowany temu, jaka jest ich grupa docelowa. Ulotki reklamujące usługi kosmetyczne są różowe, kobiece, delikatne, dlatego że najczęściej z ich usług korzystają właśnie kobiety. Warto jednak zauważyć, że mężczyźni coraz chętniej wybierają się do salonów kosmetycznych i należy ten fakt wziąć pod uwagę podczas projektowania ulotki. Zabiegi pielęgnacyjne wcale nie muszą być niemęskie – a kojarzą się tak chociażby z powodu wyglądu ulotek.

Jeśli chcesz zdobyć klientów płci męskiej, spróbuj zaprojektować ulotki bardziej uniwersalne. Dzięki temu mężczyźni dowiedzą się, że mogą dbać o swój wygląd w Twoim salonie. Ulotka nie musi być różowa, równie dobrze będą pasowały inne kolory, np. niebieski czy zielony, który kojarzy się z naturą. Możesz na ulotce umieścić zdjęcie kobiety, ale sprawdzi się także np. zdjęcie kosmetyków, wnętrza salonu czy pracowników podczas wykonywania zabiegów. Ulotka powinna być dostosowana do oferty salonu i kojarzyć się z czymś miłym, przyjemnym, a nawet luksusowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *