Kilka inspiracji na kreatywne ulotki

Ulotki są zdecydowanie najczęściej wykonywanymi materiałami promocyjno – reklamowymi. Posiadają ogromny potencjał, jak również w łatwy sposób mogą przekonać każdego konsumenta do danej firmy, a także usługi lub produktu. Oczywiście pod warunkiem, iż zostaną odpowiednio zaprojektowane. Ich treść również musi być należycie przygotowana. Choć w przygotowaniu ulotki nie ma większych trudności, wiele osób nie wie, w jaki sposób przygotować atrakcyjny materiał reklamowy. Oto przykład kreatywnych ulotek.

Ulotki praktycznie w każdym formacie

To, że treść ulotek jest niezwykle istotna, przyzna każdy z nas. Jednak co w takim przypadku z ich formatem? Czy ma on jakieś szczególne znaczenie dla odbiorcy? Odpowiedź na to pytanie niestety nie jest jednoznaczna. Teoretycznie format takiej ulotki nie jest jakoś specjalnie ważny. Zdecydowanie najważniejsze jest, aby na ulotce zmieściła się treść, a także materiał był tani w druku oraz był w miarę poręczny. To są bardzo ważne argumenty, zazwyczaj nie możemy sobie pozwolić na to, aby o nich zapomnieć.

Jednak przy takim podejściu bardzo często zapominamy o jednej, prawdopodobnie najbardziej istotnej rzeczy. Wspomniana ulotka jest materiałem reklamowym i graficznym. Ma on przyciągać uwagę oraz wzrok, w miarę możliwości musi także odróżniać naszą firmę od konkurencji na rynku. To właśnie format ulotki jest jedną z pierwszych rzeczy, które często widzi klient. W tym miejscu warto się zastanowić, czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem właśnie tym elementem zaciekawić.

W przypadku pozostałych materiałów reklamowych, na zabawę takim formatem niestety rzadko kiedy możemy sobie pozwoli. Projektowanie takiej ulotki reklamowej jest jedną z tych nielicznych sytuacji, kiedy możemy puścić wodze fantazji oraz stworzyć coś oryginalnego.

Jednak trzeba pamiętać, że stworzenie odpowiedniego wykrojnika z takim kształtem specjalnie dla nas, może w znaczny sposób podnieść koszt produkcji ulotki. Jednak należy także rozważyć to, iż być może uda nam się szybko przez to pozyskać więcej nowych klientów. Oczywiście nie zawsze będziemy korzystać z takich kształtów, ale musimy pamiętać, iż myśląc nad wyglądem ulotki, warto wziąć pod uwagę kilka nietuzinkowych pomysłów. Znacznie częściej będziemy się zastanawiać, czy przykładowo nie wybrać bardziej klasycznych formatów. Wbrew pozorom tutaj także mamy sporą swobodę, a także duże pole do popisu.

Kreatywne ulotki o różnorodnych kształtach

Zdecydowanie największą popularnością cieszą się ulotki w kształcie prostokąta. Jest to sprawdzona forma, na którą w ostatnim czasie decyduje się bardzo wielu przedsiębiorców. Jednak można wybrać nieco odmienny kształt ulotki, a z pewnością przyciągnie ona uwagę wielu klientów. Doskonałym przykładem jest materiał reklamowy w kształcie serca. Jest to niecodzienne rozwiązanie, które może przykuwać uwagę wielu klientów. Idealnym formatem mogą okazać się również ulotki w kształcie gwiazdy, słońca, a nawet w formie balona. Zdecydowanie taki kształt naszych materiałów warto dopasować do treści. Przykładowo reklamując przedszkole taki balonik będzie wskazany, jednak nie wszystkie kształty ulotki w tym przypadku będą pasowały.

Atrakcyjne, a przede wszystkim kreatywne ulotki wyróżniają się także dobrą grafiką. Choć kreatywność nie oznacza uniwersalności oraz powtarzalności, warto zadbać o to aby nasze materiały reklamowe nie były aż za bardzo krzykliwe. Dlatego przewaga jednego koloru w tym przypadku będzie dobrym rozwiązaniem. Warto po radę udać się do grafika. Doskonałym rozwiązaniem do kreatywnych ulotek jest dodanie również maksymalnie dwóch lub trzech krojów pisma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *