Jak drukować taniej

Obecny rozwój mediów społecznościowych zapewnia dogodne możliwości reklamowania każdej firmy. Jest to doskonałe miejsce, gdzie można zaprezentować firmę, usługi, produkty czy własną markę lub osobę. Wydawałoby się, że klasyczne, drukowane formy reklamy odeszły w niepamięć. Nic bardziej mylnego. Osoby odpowiedzialne za działania marketingowe doskonale wiedzą, że nic nie zastąpi drukowanych nośników reklamy, które dotrą do każdej grupy docelowej podczas codziennego funkcjonowania w domu, biurze lub na zewnątrz.

Kolejnym aspektem jest przeświadczenie małych firm o wysokich kosztach realizacji tego typu projektów. Oczywiście realizując duży projekt marketingowy wykorzystujący cały wachlarz materiałów reklamowych koszy będzie spory. Natomiast przy dobrze przemyślanych, mniejszych realizacjach może to być bardzo opłacalna, niewielka inwestycja.

Jak zaoszczędzić na realizacji materiałów reklamowych:

  •         Tania drukarnia – obecnie na rynku mamy do wyboru ogromną ilość drukarni. Tylko od nas należy jej wybór. Warto porównać oferty, sprawdzić systemy lojalnościowe oraz aktualne promocje, a następnie wybrać najbardziej korzystną i najtańszą opcję.
  •         Plan – dobrze przemyślany plan kampanii reklamowej to podstawa. Musimy zastanowić się jakie materiały reklamowe tak naprawdę nam się przydadzą. Nie ma sensu zlecać drukowanie dość drogich roll-upów jeżeli mogą nam się przydać raz do roku. Lepiej zainwestować te środki w katalogi lub ulotki, które bezpośrednio, każdego dnia dotrą do naszych potencjalnych klientów
  •         Drukarnia online – doskonała możliwość dostępna dla wszystkich. Tego typu drukarnie oszczędzają nasz czas związany z wizytą w drukarni oraz dają możliwość wybrania drukarni nawet z drugiego końca kraju. Firma Drukomat od wielu lat świadczy tego typu usługi. Wystarczy przesłać projekt do wybranej drukarni online, doprecyzować go z profesjonalną obsługą Drukomatu, a następnie czekać na przesyłkę z materiałami.
  •         Własny projekt graficzny – jeżeli nie decydujemy się na druk wielkoformatowy warto samemu przygotować projekt graficznych naszych materiałów. Oczywiście sam projekt musi być przemyślany i dobrze przygotowany, ale przy niewielkich realizacjach jak na przykład długopisy, ulotki lub broszury sami możemy przygotować treści oraz grafiki, które chcemy na nich umieścić.

Możliwości zaoszczędzenia kosztów przy realizacji materiałów promocyjnych jest wiele. Dzięki takim możliwościom nawet mniejsze firmy mogą pozwolić sobie na przemyślaną i skuteczną kampanię reklamową.