Jaki papier na ulotki?

Nawet najlepszy projekt ulotki może zostać zniweczony przez źle dobrany papier. Jakie podłoże wybrać, żeby Twoje ulotki trafiły do celu i zrobiły wrażenie na odbiorcach?

Papier ma moc!

Co z tego, że masz wiele do powiedzenia, jeśli robisz to w taki sposób, że ludzie uciekają lub słodko pochrapują? Poza tym, co mówisz, bardzo ważne jest to, jak mówisz – zrób więc dobre wrażenie i to już na wstępie. Jeśli masz już dobry projekt ulotki, dobierz do niej odpowiednie podłoże – pozwoli to uzyskać elegancki i profesjonalny efekt. O czym powinieneś pamiętać?

Na jakim papierze drukować ulotki?

To zależy od kilku czynników: od rodzaju kampanii, typu ulotek oraz budżetu. W przypadku niskobudżetowych, sezonowych kampanii opłaca się wybrać wersję ekonomiczną – czyli jednostronny druk na papierze offsetowym 90 g. Dzięki temu nie wydasz majątku, a informacja i tak trafi do odbiorcy. Takie ulotki są lekkie, ekologiczne i łatwe w kolportowaniu. Jeśli zaś chcesz uzyskać eleganckie i trwałe ulotki – postaw na papier kredowy o gramaturze co najmniej 170 g. Niezależnie, jakie podłoże wybierzesz, wypełnij swoje ulotki ciekawym i konkretnym przekazem – a wieść sama się rozniesie.

Ekologiczne ulotki – masz na to papier

Jeśli chcesz stworzyć ulotki ekologiczne, możesz zrezygnować z dodatkowych uszlachetnień. Pokrycie ulotki folią lub lakierem utrudnia jej recykling i często jest po prostu zbędne. Jeśli troszczysz się o ekologię, postaw na papier niepowlekany.

Ulotki na papierze offsetowym

Papier offsetowy to rodzaj papieru niepowlekanego, chętnie stosuje się go jako papier na ulotki, gazetki formowe lub broszury. Sprawdza się też jako papier do ponownego zadruku, czyli papier firmowy. Papier offsetowy jest odporny na wiele uszkodzeń, ale jest mniej trwały od papierów powlekanych. Jego ogromną zaletą jest atrakcyjna cena – co pozwala wydrukować nawet znaczne nakłady w rozsądnej cenie.

Ulotki na papierze kredowym

Jeśli zależy Ci na bardziej eleganckich i trwałych ulotkach – np. otwierasz stylową kawiarnię, księgarnię lub salon fryzjerski – pomyśl o ulotkach na papierze kredowym. Zazwyczaj do druku efektownych ulotek polecany jest papier kredowy o gramaturze od 130 do 300 g. Większa gramatura oznacza większą wagę, a przy tym sztywność i trwałość ulotki. Papier kredowy to papier powlekany, który pokryty jest delikatną warstwą pigmentu oraz spoiwa. Dzięki temu jest przyjemny w dotyku i wyróżnia się szlachetnym wyglądem.

Ulotki możesz wydrukować na papierze kredowym błyszczącym lub matowym. Ulotki na podłożu błyszczącym wyeksponują kolory i lekko je podkręcą. Za to te na podłożu matowym lekko je wyciszą i dadzą stonowany, elegancki efekt. Papier kredowy świetnie nadaje się do wydruków dwustronnych, chroniąc przed przebijaniem kolorów na drugą stronę. Można go uszlachetniać, ale zwykle nie jest to konieczne, gdyż sam w sobie – robi, oj rooooobi wrażenie!