Katalog klejony czy szyty?

Katalogi firmowe to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Dzięki nim możemy w ciekawy sposób zaprezentować klientom cały asortyment wraz z ciekawym opisem oraz dokładną specyfikacją. Wykorzystywane są najczęściej przez firmy z branży meblarskiej, odzieżowej oraz turystycznej. Jednak przemyślany projekt katalogu świetnie sprawdzi się w każdej firmie.

Katalogi firmowe – główne zalety

  •         Jest to doskonała forma nawiązywania relacji z klientami oraz partnerami biznesowymi
  •         Katalogi firmowe dają możliwość pokazania całego asortymentu, który nie zawsze jest w sklepie stacjonarnym
  •         Są doskonałą pomocą w trakcie obostrzeń związanych z pandemią
  •         Można je w łatwy sposób przekazać klientowi podczas spotkania, dodać do zakupów lub wysłać za pośrednictwem poczty
  •         Sprawiają, że firma zyskuje profesjonalny wizerunek

Przygotowując katalogi firmowe musimy pamiętać o wielu ważnych elementach, które złożą się w efektowną całość. Druk katalogów dalej duże możliwości, dlatego należy dokładnie przemyśleć jakie zdjęcia oraz grafiki umieścimy w katalogu, jakie treści oraz opisy najlepiej się sprawdzą i zachęcą klienta do złożenia zamówienia oraz jaka kolorystyka będzie łączyć wszystkie elementy. Ważną decyzją, którą należy podjąć jeszcze przed wydrukiem to czy nasze katalogi będą szyte czy klejone.

Katalogi klejone czy katalogi szyte – na które się zdecydować

To czy zdecydujemy się na katalogi szyte czy na katalogi klejone powinno zależeć od wielkości naszego katalogu, tego na jakim wyglądzie nam zależy oraz jaki mamy budżet.

Katalogi szyte są najpopularniejszą formą łączenia stron. Wynika to przede wszystkim z niższej ceny oraz szybkości realizacji. Katalogi szyte są solidne i dają możliwość rozłożenia ich na płasko, co jest wygodne podczas zapoznawania się z zawartością. Wadą jest jednak możliwość szycia tylko niewielkiej ilości stron.

Katalogi klejone są wyjątkowo wytrzymałe oraz elastyczne, co sprawia, że bardzo wygodnie się je przegląda. Klejenie pozwala na łączenie wielu stron o wysokiej gramaturze, Dzięki temu nasze katalogi firmowe będą prezentowały się wyjątkowo profesjonalnie i solidnie. Ich koszt jest zdecydowanie wyższy od kosztu katalogów szytych, ale jeżeli zależy nam na doskonałym efekcie końcowym warto zainwestować większe środki.

Katalogi firmowe ułatwiają sprzedaż oraz są wyjątkowo pomocnym materiałem podczas spotkań biznesowych. Ważne, aby były doskonale przygotowane. Ich wygląd ma kluczowe znaczenie na opinię klientów.