Kreatywna ulotka, która przyciąga wzrok

Projektanci graficzni i ich klienci często zastanawiają się, co zrobić, aby ich ulotka zatrzymywała wzrok na dłużej niż kilka sekund. Co więcej – jak sprawić, aby potencjalny klient nie tylko dokładnie zapoznał się z ulotką, ale przede wszystkim, kupił reklamowany produkt lub skorzystał z usług danej firmy?

Funkcją ulotki jest reklama – nie zawsze jednak okazuje się ona skuteczna. Warto znać kilka zasad i porad, które na pewno zwiększą atrakcyjność ulotki reklamowej, a co za tym idzie – przyniosą firmie większe zyski.

Grafik a kreatywne ulotki

Jeśli planujesz stworzyć ulotki reklamujące produkt lub usługi Twojej firmy, zastanów się najpierw, komu zlecisz wykonanie takich materiałów. Wydawać by się mogło, że zaprojektowanie ulotki to nic trudnego, jednak w rzeczywistości proces ten okazuje się czasochłonny i bywa trochę skomplikowany. Dlaczego warto zlecić projekt ulotek profesjonalnemu grafikowi?

Usługi grafika wielu osobom wydają się zbyt drogie. Warto jednak spojrzeć na ten temat szerzej – doświadczony w tej branży projektant wie, jak zaprojektować ulotkę, aby spełniała ona swoją funkcję. Masz więc większe szanse, że pieniądze zainwestowane w ulotki szybciej do Ciebie wrócą. Powierzając zadanie profesjonaliście, możesz mieć pewność, że materiały będą dobrze przygotowane do druku, a Ty dzięki temu oszczędzisz swój czas.

Zadbaj o ważne elementy ulotki

Nawet jeśli zdecydujesz się zlecić projekt grafikowi, musisz zdawać sobie sprawę, co tak naprawdę jest ważne w ulotce. Wiedza na ten temat pozwoli uniknąć nieporozumień z grafikiem i zaowocuje projektem, z którego dumne będą obie strony. Kreatywne ulotki muszą nie tylko przyciągać wzrok, ale także informować. Najważniejsze elementy to:

  • nazwa Twojej firmy oraz dane kontaktowe, takie jak adres, strona internetowa i numer telefonu;
  • logo, które potencjalny klient będzie w stanie zapamiętać;
  • oferta – co oferujesz? Produkt, usługę, promocję?
  • dobrze, jeśli w ulotce znajdziemy grafikę lub zdjęcie, np. produktu czy siedziby firmy;
  • Zachęta do skorzystania z oferty firmy – warto w kilku słowach lub zdaniach przedstawić korzyści, jakie odniesie klient, jeśli skorzysta z Twoich usług lub kupi dany produkt.

Format, kolory, kroje pisma…

Żaden z tych elementów nie może być przypadkowy. Kreatywne ulotki powinny być niepowtarzalne i wyróżniające się, co nie oznacza jednak, że im więcej kolorów, krojów pisma czy im większa ulotka, tym lepiej. Kreatywność polega przecież na ciekawym przedstawieniu ważnych informacji oraz na stworzeniu czegoś niebanalnego, a nie na przyciąganiu wzroku krzykliwymi kolorami.

Jaką wielkość ulotki najlepiej wybrać? To zależy, ile informacji chcesz w niej umieścić oraz w jaki sposób ulotka będzie składana (w „C”, „Z”, na pół itd.). Pamiętaj jednak, że zbyt mała ulotka nie zachęci potencjalnego klienta, a za duża prawdopodobnie nie zostanie przeczytana w całości.

W kwestii dobrania kolorów do ulotki warto poradzić się grafika. Powinien zdawać sobie sprawę, że żółty i czerwony to nie zawsze najskuteczniejsze kolory. Może i przyciągają wzrok, jednak mogą wydawać się nachalne i zniechęcać klienta do zapoznania się z treścią ulotki. Podobnie jest w przypadku krojów pisma. Najlepiej użyć maksymalnie 2-3 krojów – w przeciwnym razie informacje będą wyglądały chaotycznie, a cała ulotka już na pierwszy rzut oka będzie wydawać się mało profesjonalna.