Ulotki to w dalszym ciągu jedna z najpopularniejszych form reklamy. Rzadziej rozdawane są przypadkowym odbiorcom na ulicy lub w centrach handlowych. Zdecydowanie częściej firmy wykorzystują je jako dodatek do zakupów. Równie często używane są podczas targów branżowych, szkoleń lub konferencji jako nośnik reklamy. Obecnie wymiary ulotki oraz ich formę możemy w pełni dopasować do naszych potrzeb.
O czym powinniśmy pamiętać podczas projektowania ulotki
- Wymiary ulotki – najpopularniejsze rozmiary to ulotki A5, ulotki A4 oraz ulotki A6. Ich rozmiar musimy dobrać do celu jaki będą spełniały ulotki oraz do ilości treści, które chcemy na nich umieścić
- Cel – to główny wyznacznik tego jakie wymiary ulotki powinniśmy wybrać oraz w jaki sposób ją zaprojektować. Zupełnie inaczej przygotujemy ulotki na targi branżowe oraz te, które będziemy dodawać do zakupów klientom
- Treść – język użyty na ulotce powinien być dobrany idealnie do grupy odbiorców. Ulotki, pomimo różnych rozmiarów, nie zapewniają zbyt dużo miejsca na umieszczenie treści, dlatego musimy wybrać tylko najważniejsze informacje, które skłonią odbiorcę do zapoznania się z pełną ofertą firmy
- Kolorystyka – nowe technologie zapewniają nam możliwość nadrukowania dowolnych kolorów oraz grafiki na ulotce. Warto jednak dopasować ulotki do kolorystyki firmy, tak aby były spójne z resztą materiałów reklamowych
- Forma – możemy zdecydować się na ulotki klasyczne lub składane. Wybór powinien współgrać z przygotowanymi materiałami oraz z celem jaki mają spełniać ulotki
- Rodzaj papieru – rodzaj papieru ma ogromny wpływ na ogólną ocenę. Zapewne nikt nie zwróci uwagi na treści nadrukowane na kawałku słabej jakości papieru. Decydując się na grubszy papier oraz wykorzystanie uszlachetnień możemy mieć pewność, że odbiorca zapozna się z ulotką oraz doceni starania firmy
Najpopularniejsze rozmiary ulotek
- Ulotki A5 – jest to wyjątkowo optymalne rozwiązanie. Ulotki A5 zmieszczą całkiem sporą ilość treści, a jednocześnie mają niewielki, uniwersalny rozmiar.
- Ulotki A4 – wymiary ulotek A4 dają pole do popisu. Można na nich umieścić sporą ilość tekstu oraz grafik.
- Ulotki A6 – nie mieszczą zbyt dużej ilości tekstu, ale są wyjątkowo zgrabne i doskonale się prezentują. Ulotki A6 można przygotować w formie zaproszenia lub kuponu rabatowego
W dalszym ciągu warto korzystać z ulotek. Są one wyjątkowo uniwersalnym nośnikiem reklamy. Możliwość doboru rozmiaru ulotek do naszych potrzeb (https://www.drukomat.pl/produkty/ulotki) sprawia, że idealnie dopasujemy je do naszych potrzeb oraz ich przeznaczenia.