Nieoczywiste wcielenia ulotek reklamowych

Czym jest ulotka, wie chyba każdy. Nietrudno wyjaśnić, że to wydrukowany materiał reklamowy lub informacyjny, który ma za zadanie dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Zamieszczanie na niej informacji o firmie, produkcie lub usłudze to najczęstsze wykorzystanie ulotki. Jednak nie każdy zamyka się w tej definicji – zobacz, jak jeszcze można wykorzystać ulotki!

Ulotka to wydruk o niewielkim formacie, może mieć różne kształty i wielkości, być składana na różne sposoby. Właśnie te cechy ulotki sprawiają, że niektórzy wykorzystują ją naprawdę kreatywnie. Dla drukarni, w której zamawia się wydruk materiałów, raczej nie ma znaczenia, czy na papierze ma znaleźć się reklama Twojej firmy, czy na przykład… instrukcja do gry. Czym jeszcze może zostać ulotka?

Zastosowanie ulotek jako instrukcji

Niewielkich rozmiarów wydruk może pełnić funkcję instrukcji nie tylko do gier. To bardzo dobre rozwiązanie dla sklepów prowadzących sprzedaż internetową. Klienci lubią takie nietypowe rozwiązania, więc na pewno docenią instrukcję do zakupionej rzeczy, dołączoną do zawartości przesyłki.

W takim wypadku przyda się odrobina humoru. Instrukcja może być dołączona do przedmiotu, który, zdawałoby się, wcale jej nie potrzebuje. W ten sposób można pokazać, że mamy dystans do tego, co robimy i że zależy nam, aby nasze usługi sprawiały radość klientowi. Oczywiście warto wydrukować instrukcję np. do gry planszowej, gdyż bywa ona niezbędna, ale może przybierać różne formy – od prostego tekstu, aż po instrukcję obrazkową.

Ulotka jako menu restauracji

Karta dań to kolejne nieoczywiste zastosowanie ulotek. W droższych restauracjach menu ma często postać niewielkiej, oprawionej książki, a jej karty są laminowane. Jednak wyprodukowanie takiego menu (w wielu egzemplarzach) może być zbyt kosztowne dla niektórych punktów gastronomicznych. Poza tym, taki styl karty dań może po prostu nie pasować do charakteru miejsca.

Rozwiązaniem jest wydrukowanie menu w formie ulotki. To idealny sposób na prostą kartę np. dla barów, które nie kojarzą się z wykwintną kuchnią i wysokimi cenami. Z takiego rozwiązania korzystają często pizzerie i fast-foody, ponieważ ulotki ze spisem dań mogą znajdować się zarówno w lokalu, jak i zostać rozdane w okolicy. Menu oraz numer telefonu pozwolą zdobyć nowych klientów, którzy chętnie zamówią jedzenie z dowozem do domu.

Voucher lub karta rabatowa

Warto połączyć na jednym wydruku ulotkę reklamową ze wszystkimi niezbędnymi danymi firmy wraz z kartą rabatową dla klientów. Wystarczy, że na ulotce zostanie umieszczona informacja, że każdy, kto okaże w lokalu lub sklepie tę ulotkę, może skorzystać z rabatu na zakup produktów czy usług. Dzięki temu ulotki nie wylądują w śmietniku, a staną się dla potencjalnego klienta czymś wartościowym, z czego będzie chciał skorzystać.

Ulotka – informacyjna, ale nie promocyjna

Na wielu wydarzeniach – biznesowych, rozrywkowych, czy nawet rodzinnych (np. wesela) przydaje się dokładna rozpiska z planem imprezy, którą otrzymuje każdy uczestnik czy gość, lub która znajduje się w widocznym, łatwo dostępnym miejscu. Zastosowanie ulotek w takim wypadku to np. umieszczenie informacji o planowanym przebiegu wydarzenia, aby każdy mógł sprawdzić, o której godzinie np. spodziewać się przerwy czy konkretnych atrakcji. To bardzo przydatne rozwiązanie podczas festiwali muzycznych, całodziennych warsztatów, szkoleń biznesowych, a także na weselu – można poinformować gości o planowanych godzinach zabaw czy serwowania ciepłych posiłków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *