Niejednokrotnie jesteśmy nimi zasypywani podczas przechadzki po każdym z większych miast. Roi się od nich również w miejscowościach wypoczynkowych oraz w miejscach, które odwiedzane są tłumnie przez turystów. Ich głównym zadaniem jest zachęcenie nas do odwiedzenia konkretnego miejsca i zrobienia w nim zakupów czy zjedzenia posiłku. Mowa oczywiście o ulotkach. Co zrobić, by kampania reklamowa prowadzona za pomocą ulotek była skuteczna? Jak powinna wyglądać nowoczesna ulotka, która będzie skuteczniej budować pozycję naszej firmy? O tym opowiemy w dalszej części tekstu.
Nowoczesne ulotki – szata graficzna
Ulotka wykonana w nowoczesnym stylu powinna charakteryzować się jasnym i przejrzystym designem. Oznacza to, że umieszczone na niej informacje powinny być czytelne i przekazane w przejrzysty sposób. To z kolei ułatwi odczytywanie zapisanych na niej informacji i sprawi, że klienci chętniej skorzystają z naszych usług.
Na nowoczesnych ulotkach dominują przede wszystkim jasne kolory. Najczęściej tło jest białe, błękitne, kremowe lub w jasnych odcieniach zieleni, czerwieni czy różu. Na jasnym tle najczęściej umieszcza się ciemne napisy, aby były czytelne. Nowoczesne ulotki są również dość oszczędne, jeśli idzie o tekst. Przyjęto zasadę, by umieszczać na nich wyłącznie najważniejsze, najbardziej istotne informacje, które wystarczą do zapoznania się z ofertą firmy.
Jaki rozmiar ulotki powinniśmy wybrać?
Decydując się na zamówienie ulotek w konkretnej firmie specjalizującej się w ich wykonywaniu, warto przemyśleć, jaki rozmiar ulotki będzie dla nas najbardziej wygodny. Ulotki dostępne są najczęściej w rozmiarach A3, A5, A6, B5, B6 lub DL.
Jeśli planujemy reklamować firmę, która ma dość szeroką ofertę usług czy produktów (na przykład restaurację, bar szybkiej obsługi czy specjalistyczny sklep), warto pokusić się o ulotkę w większym formacie, czyli A4 lub B5. W sytuacji, gdy planujemy zareklamować bardziej wyspecjalizowaną działalność (na przykład usługi fotograficzne, usługi remontowe, korepetycje czy zakład fryzjerski), wystarczy zamówić ulotki w rozmiarze A5, A6, B6 lub DL.
Ulotki jednostronne, czy dwustronne?
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. To, czy będziemy zadrukowywać ulotki z jednej, czy z obu stron, zależy przed wszystkim od oferty reklamowanej firmy. W przypadku, gdy firma oferuje szerokie usługi lub sprzedaje szeroką gamę produktów, lepiej wybrać ulotki dwustronne. W przypadku, gdy oferta nie jest zbyt szeroka, ulotki jednostronne będą wystarczające.
Innym, ważnym aspektem jest jakość ulotek. Niestety te ulotki, które zostały wydrukowane przez firmy oferujące usługi słabej jakości, mogą farbować i brudzić inne ulotki. W sytuacji, gdy są to ulotki dwustronne, zadrukowany tył może zanieczyścić przód kolejnej. Zanim zamówimy większą partię ulotek dwustronnych, warto najpierw zamówić mniejszą partię na próbę i sprawdzić, czy nie będą brudzić.
Od czego zacząć projekt?
Projekt ulotki warto rozpocząć od napisania tekstu, który będzie się na niej znajdował. Oprócz tego, na samym początku warto wybrać też grafiki i ilustracje, które mają znaleźć się na ulotce reklamowej. Kolejnym krokiem jest złożenie wszystkiego w całość. Można zrobić to samodzielnie, korzystając z programu służącego do projektowania ulotek czy robienia kolaży, albo dostarczyć materiały graficzne i tekstowe do firmy zajmującej się drukowaniem ulotek, by oni zaproponowali nam układ graficzny ulotki.
Dobrze zaprojektowana ulotka powinna przyciągać uwagę ludzi. Mając gotowy projekt, warto zapytać rodzinę i znajomych, która wersja bardziej przyciągnęła ich uwagę.