Nowy Rok zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza mnóstwo zabaw sylwestrowych. To ważny czas szczególnie dla osób, które właśnie w takie dni pracują – didżejów, właścicieli sal, kucharzy prowadzących kateringi. Taką okazję trzeba odpowiednio wykorzystać i skutecznie się zareklamować.
Jaka forma reklamy będzie najlepsza w przypadku usług świadczonych na zabawę sylwestrową? Na pewno sprawdzą się ulotki – ich produkcja jest tania, zaprojektowanie nie jest skomplikowane, poza tym docierają do dużej liczby odbiorców, a o to przecież chodzi. Tylko jakie powinny być ulotki na zabawę sylwestrową, aby zachęciły klientów?
Specyfika ulotek sylwestrowych
Nietrudno zauważyć pewną tendencję w projektach graficznych ulotek na zabawę noworoczną. Większość twórców broszur stara się uwzględnić skojarzenia z zabawą, radością i świętowaniem, więc ulotki są zwykle krzykliwe, pojawiają się na nich grafiki lub zdjęcia z fajerwerkami, szampanem i serpentynami. Typowa ulotka ma ciemne tło (czarne, ciemnofioletowe lub granatowe) i złote litery. Przez taką wyraźną tendencję każda ulotka wygląda niemal identycznie jak pozostałe, co nie pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
Z tego powodu, projektując ulotki na zabawę sylwestrową, warto zastanowić się nad nieco bardziej oryginalnym konceptem – nad czymś, co sprawi, że broszura będzie się znacznie różnić od reszty. To ważne, ponieważ ulotki sylwestrowe pojawiają się niemal wszędzie już na początku grudnia, a często jeszcze w listopadzie, więc w pewnym momencie zwrócenie uwagi odbiorcy staje się utrudnione.
Elementy ulotki na zabawę sylwestrową
Lepiej odejść od banalnych grafik, przedstawiających kieliszki z szampanem i sztuczne ognie. Prawdopodobnie takie elementy znajdą się na znaczącej większości ulotek – a przecież ważne jest wyróżnienie się. Jest mnóstwo innych skutecznych sposobów na przyciągnięcie wzroku odbiorcy i zasugerowanie, że dana ulotka dotyczy właśnie zabawy sylwestrowej.
To, co konkretnie powinno znaleźć się na broszurce, zależy od osoby, która chce zareklamować w ten sposób swoje usługi. Nieco inaczej powinna wyglądać ulotka dla didżeja czy zespołu niż dla kosmetyczki wykonującej makijaże okolicznościowe. Są jednak pewne stałe elementy, które powinny znaleźć się na każdej broszurze, ponieważ to one zapewniają, że ulotka spełni swoją reklamowo-informacyjną funkcję. Mowa tutaj o:
- Nazwie firmy lub imieniu i nazwisku osoby, która promuje swoje produkty czy usługi daną ulotką,
- Informacjach niezbędnych do kontaktu, takich jak numer telefonu, adres mailowy, adres siedziby firmy czy strona internetowa,
- Ofercie firmy lub osoby – co klient może zyskać, jeśli skorzysta z tej, a nie innej usługi (w tym przypadku będą to np. atrakcje zaplanowane na zabawę sylwestrową czy promocyjna cena)?
Skuteczna ulotka, czyli jaka?
Mówimy, że ulotka jest skuteczna wtedy, gdy spełnia swoją funkcję, czyli kiedy dzięki niej firma lub dana osoba zdobywa nowych klientów. Aby zwiększyć zainteresowanie ofertą, warto np. zaproponować odbiorcy coś specjalnego, aby poczuł się doceniony i wyróżniony. Może to być kod rabatowy na skorzystanie z oferty umieszczony na ulotce. Jeśli klient z niego skorzysta, będzie wiadome, że ulotka spełniła swoją funkcję.
Skuteczna ulotka powinna przyciągać wzrok i przekonywać. Warto poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie dobrego projektu – aby mieć pewność, że ulotka będzie profesjonalna, można zlecić jej wykonanie doświadczonemu grafikowi.