Niektóre projekty graficzne mogą sprawić problemy zarówno grafikowi wykonującemu zlecenie, jak i samemu klientowi, który chce stworzyć ulotkę idealną dla swojego biznesu. Niestety recepta na ulotkę idealną właściwie nie istnieje – każda branża rządzi się swoimi prawami. A jaka powinna być ulotka dla biura rachunkowego?
W tej branży konkurencja jest dość spora. Biura rachunkowe znajdziemy w każdym mieście, a w dużych miastach może być ich naprawdę wiele. Aby zaistnieć na rynku, trzeba wykazać się profesjonalizmem i wysoką jakością usług. Ale materiały reklamowe są równie ważne. Jakie więc powinny być ulotki dla biura rachunkowego?
Informacje zawarte w ulotce
Podstawową funkcją ulotek jest reklamowanie i informowanie o istnieniu firmy. Warto dobrze przemyśleć, jak wykorzystamy powierzchnię ulotki, czyli jakie informacje w niej zawrzemy. Tak jak w przypadku każdego materiału reklamowego, najważniejsze są nazwa firmy i logo. Umieszczenie logotypu jest bardzo ważne – to jeden z elementów identyfikacji wizualnej firmy budujący jej wizerunek oraz pozwalający ją zapamiętać. Ludzie są wzrokowcami, więc nawet jeśli nie zapamiętają nazwy firmy, mogą ją kiedyś skojarzyć z zauważonym gdzieś logotypem.
Nazwa i logo to nie jedyne elementy, które powinny znaleźć się w ulotce. Format i wielkość broszury pozwalają na podanie informacji, z którymi powinien zapoznać się potencjalny klient. Ulotki dla biura rachunkowego powinny zawierać takie informacje, jak:
- najważniejsze usługi świadczone przez biuro,
- dane kontaktowe (e-mail, numer telefonu),
- adres firmy,
- krótko opisane korzyści, jakie odniesie klient korzystając z usług biura, np. promocyjna cena,
Oprócz wyżej wymienionych można podać np. godziny otwarcia biura.
Estetyka ulotki dla biura rachunkowego
Sukces ulotki zależy nie tylko od podanych w niej informacji, ale też elementów graficznych, których głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi konsumenta i spowodowanie, że zapamięta on informacje na ulotce. Odpowiednie dobranie ilustracji może sprawić, że broszura nie wyląduje w najbliższym koszu na śmieci.
Łatwo przekroczyć granicę i przesadzić z ilością ilustracji na ulotce. Doświadczony grafik wykonujący zlecenie powinien wiedzieć, że za bardzo „ozdobiona” broszura będzie po prostu nieczytelna. Zdjęcia czy grafiki powinny nawiązywać do branży, aby klient mógł łatwo skojarzyć, czego dotyczy ulotka.
Ważna jest także kolorystyka. Wiele osób wierzy, że im bardziej krzykliwe kolory, tym lepiej. To prawda, że przyciągają wzrok, ale użycie kilku różnych, mocnych barw sprawia, że ulotka wygląda na nieprofesjonalną, a co za tym idzie, w ten sam sposób postrzegana jest reklamująca się firma. Takie samo wrażenie powstaje, kiedy w broszurze użyto dużej ilości różnych krojów pisma. Krój powinien być dopasowany do charakteru firmy – musi wyglądać profesjonalnie i być czytelny. Tak zwane „pisanki” (kroje naśladujące pismo odręczne) mogą wyglądać ładnie, ale często nie spełniają swojej funkcji.
Formaty i sposoby składania ulotek
Ulotki można zaprojektować w różnych formatach. Mogą się także różnić sposobem składania. Najpopularniejsze są ulotki zwykłe, w formie pojedynczej kartki oraz składane na pół. Biura rachunkowe rzadziej stosują ulotki składane na trzy lub cztery części. Możemy się spotkać ze składanymi ulotkami w formatach A3, A4, A5 i A6. Jednak coraz chętniej drukuje się także ulotki kwadratowe. Format i sposób składania to kwestia indywidualna – najważniejsze, aby format i treści były ze sobą spójne.