Ulotka dla ubezpieczyciela – co powinna zawierać?

Ubezpieczenia to specyficzna branża, w której liczy się dobre pierwsze wrażenie. Często odpowiedzialne są za nie materiały reklamowe, takie jak ulotki. Sprawdź, jak zaprojektować ulotki dla agencji ubezpieczeniowej, aby przyciągnęły do firmy nowych klientów.

Inspiracji do stworzenia projektu często szuka się w internecie – oglądając ulotki dla firm ubezpieczeniowych, możemy trafić na wiele przykładów mówiących o tym, jak taka ulotka nie powinna wyglądać. Kilka krojów pisma, zdjęcia słabej jakości, duża ilość krzykliwych kolorów i mało przekonujące slogany – to elementy, których powinniśmy się wystrzegać. Co zatem na ulotce umieścić i jak ją zaprojektować, żeby najlepiej spełniała swoje zadania?

Tego się wystrzegaj

Nim przejdziemy do projektowania, musimy ustalić, jaki charakter ma mieć ulotka. Jakie uczucia ma budzić w odbiorcy? Ubezpieczenia to temat dość poważny – zwykle wiąże się z dużymi pieniędzmi i ważnymi decyzjami, więc większość klientów bardzo uważnie podchodzi do wyboru firmy ubezpieczeniowej. Ulotka powinna zatem od samego początku zapewniać, że agencja jest warta zaufania, profesjonalna i nie próbuje zdobyć klientów za wszelką cenę.

Odpadają zatem hasła, takie jak: „Wybierz nas!”, „Uwaga!!! Najniższe ubezpieczenia!!!” i tym podobne. Niestety, wiele (szczególnie mniejszych) firm właśnie w ten sposób próbuje przyciągnąć nowych klientów. Takie slogany raczej nie budzą zaufania i świadczą o braku dbałości o profesjonalną reklamę.

Wygląd ulotki dla agencji ubezpieczeniowej

Używanie ostrych, krzykliwych kolorów nie jest raczej wskazane (szczególnie stosowanie ich jako tła). Kolorystykę warto dopasować do identyfikacji wizualnej firmy, aby wszystkie materiały reklamowe były z nią spójne. Zdecydowanie lepiej przy pomocy kolorów uwydatnić ważne informacje, niż tworzyć z nich podstawę naszej ulotki. Na przykład ulotka z czerwonym tłem większości odbiorców może skojarzyć się z kredytami „chwilówkami” – jest to często stosowany zabieg, który ma przyciągnąć uwagę. W przypadku agencji ubezpieczeniowej to nie jest główna funkcja ulotki.

Warto zdecydować się na ulotkę składaną – nie zajmuje wiele miejsca, ale możemy zamieścić w niej dużo cennych informacji. Krój pisma powinien pasować do identyfikacji wizualnej – stosowanie zbyt wielu różnych krojów wprowadzi na ulotce chaos. Umieszczanie zdjęć nie jest konieczne, ale też raczej nie zaszkodzi. Zdjęcia i grafiki to elementy, które przyciągają i zatrzymują wzrok w sposób nienachalny. Jednak najważniejsza w ulotce dla agencji ubezpieczeniowej jest jej treść. A co powinien zawierać taki materiał reklamowy?

Jakie informacje zawrzeć w ulotce?

Podstawowe informacje, które powinny znaleźć się w każdej ulotce, niezależnie od branży, to:

  • Nazwa firmy,
  • Logo,
  • Dane kontaktowe – numer telefonu, adres mailowy, strona internetowa
  • Adres siedziby firmy,
  • Oferta, którą chcemy wypromować.

Pozostałe informacje mogą różnić się od siebie w zależności od branży i charakteru firmy. W przypadku ulotki dla agencji ubezpieczeniowej warto krótko i konkretnie przedstawić najważniejsze usługi, jakie świadczy firma, czyli np. rodzaje ubezpieczeń oferowane przez agencję. Warto wspomnieć o aktualnych promocjach czy ofertach specjalnych. Wiele firm zamieszcza na swoich ulotkach loga towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje. Ma to swoje zalety – zwykle są one bardziej rozpoznawalne, niż agencje ubezpieczeniowe, a współpraca z dużymi i znanymi towarzystwami zwiększa wiarygodność agencji. Warto pamiętać, aby logotypy innych firm nie odciągnęły całej uwagi potencjalnego klienta od jednego z najważniejszych elementów ulotki, czyli logo danej agencji ubezpieczeniowej