Perforowane ulotki są jednym z najskuteczniejszych nośników reklamujących lokalne produkty, firmy i usługi. Jak stworzyć zrywki, które przyciągną wzrok i zapadną w pamięć przechodniów? Oto kilka wskazówek.
Kiedy wybrać ulotki perforowane?
Ulotki z perforacją cieszą się niesłabnącą popularnością na polskich osiedlach. Ich sukces nie powinien dziwić, gdyż łączą w sobie zalety najpopularniejszych nośników – tzn. plakatów i wizytówek. Plakatów – gdyż przyciągają wzrok formatem i grafiką, a wizytówek – bo dzięki perforacji, każdy może sięgnąć po dane kontaktowe. Jakie są najpopularniejsze rodzaje ulotek z perforacją?
- Tak zwane zrywki od lat królują na naszych ulicach – informując przechodniów o pobliskich firmach i specjalistach. To dzięki nim możemy dowiedzieć się o złotych rączkach, opiekunkach czy nowych miejscach na lokalnej mapie. Wystarczy sięgnąć po zrywkę, na której znajdziemy najistotniejsze dane. Takie ulotki najczęściej spotykamy na słupach, witrynach sklepowych lub na przystankach. Budzą zaufanie i sprawiają, że dane specjalisty – są na wyciągnięcie ręki. Dosłownie.
- Pamiętajmy jednak, że jednostronne ulotki ze zrywkami to tylko jedna z możliwości. Drugą popularną formą takiej reklamy są perforowane ulotki składane, podzielone na kilka skrzydełek. Te są stosowane jako nośnik reklamowy zarówno dla jednej, jak i dla kilku firm (co przy okazji zmniejsza koszty, rozkładając je na kilka podmiotów). Po taki format chętnie sięgają np. pizzerie i restauracje – umieszczając na jednym skrzydełku menu, na kolejnym mapkę i nr telefonu, a kolejne wykorzystując np. jako kupon rabatowy. Taka ulotka może też być potrójnym zaproszeniem lub zniżką na wybrane produkty lub zabiegi (odrywane wg potrzeb, lub np. rozdawane znajomym).
Gdzie drukować ulotki perforowane?
Łatwiej byłoby odpowiedzieć, gdzie ich nie drukować. Jeśli zależy nam na wizerunku poważnej firmy, nigdy nie wykonujmy ulotek na domowej lub firmowej drukarce. To naprawdę widać, a na jakości nie warto oszczędzać, dlatego zawsze zlecajmy druk w zaufanej drukarni – stacjonarnej lub internetowej (duży wybór produktów jest np. w tej drukarni online). Jeśli chcemy wykonać zrywki, od których nie można oderwać wzroku – wybierzmy grube i trwałe podłoże (minimum 170 g) i projekt, który będzie naszą najlepszą wizytówką. Promujmy się dobrze albo wcale. Po prostu.
Jak przygotować ulotki perforowane?
Przede wszystkim zadbajmy o czytelny i przejrzysty projekt. Nie szalejmy ze stylami i kolorami – postawmy na umiar i przejrzystość. To, że promujemy się lokalnie, nie oznacza, że musi być przaśnie i krzykliwie. W ulotce perforowanej wykorzystajmy kolory firmowe, czytelny font i zdjęcia w dobrej jakości (co najmniej 300 dpi).
Do zrywki warto dodać także jakiś gratis – np. specjalny kupon rabatowy lub zaproszenie na darmową wizytę lub zakupy. Nie przesadzajmy z treścią (bo i tak nikt tego nie przeczyta) – i lepiej pokazujmy, a nie tylko opisujmy. Na ulotkach perforowanych warto też umieścić mapkę i zdjęcia – np. naszego lokalu, produktów lub najlepszych realizacji. Bo z ulotkami jest jak z uwodzeniem – najpierw przyciągamy wzrok, potem przekonujemy jakością, a na końcu sprawiamy, że po prostu trudno się nam oprzeć. I tego się trzymajmy.