Jak zachęcić klientów do skorzystania z biura turystycznego?

Choć wyjazdy i wakacje kojarzą nam się zwykle z okresem letnim, interes turystyczny kręci się także zimą. Wiele osób wyjeżdża wtedy do ciepłych krajów, aby odpocząć od zimnej, nieprzyjemnej pogody w Polsce. Ludzie chętnie korzystają z usług biur podróży, jednak muszą mieć coś, co ich do tego przekona.

Skuteczną formą informowania o ofercie oraz reklamy usług są ulotki. Biuro turystyczne powinno zainwestować w takie materiały po to, aby jak najwięcej osób mogło dowiedzieć się o ofercie. Warto zrobić to zwłaszcza teraz – okres świąteczny, sylwestrowy oraz karnawałowy sprzyja kupowaniu wycieczek za granicę. Sprawdź, jak zaprojektować skuteczne ulotki dla biura turystycznego.

Cele i zalety ulotek dla biur podróży

Wizualna forma reklamy to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klientów. Większość osób jest wzrokowcami, więc działa na nich to, co widzą: zdjęcia, grafiki, zapisane hasła. Z tego powodu ulotka powinna być dobrej jakości, musi przyciągać wzrok, ale i zaciekawić odbiorcę swoją zawartością. Oznacza to, że nie można skupiać się na krzykliwych kolorach – trzeba zadbać o treść dobrej jakości.

Ulotka musi podziałać na wyobraźnię osoby, która ją ogląda. Nie wystarczy napisać, że „oferujemy najniższe ceny”. Trzeba sprawić, aby odbiorca, patrząc na broszurę, zapragnął od razu zadzwonić do biura i skorzystać z oferty. Taki efekt osiąga się poprzez umieszczenie w ulotce np. odpowiednich zdjęć. Kiedy w Polsce jest zimno, mroźno i szybko zapada zmrok, większość ludzi marzy o słońcu, kąpielach w morzu i beztroskim leżeniu na plaży. Dlatego zdjęcie, przedstawiające rajską scenerię, na pewno zadziała na wyobraźnię i wzbudzi chęć znalezienia się w tym miejscu.

Co muszą zawierać ulotki dla biura turystycznego?

Możemy wyróżnić kilka stałych elementów, które są obowiązkowe w przypadku tworzenia każdej ulotki, niezależnie od branży. Nie inaczej jest z biurami turystycznymi – aby osoba oglądająca ulotkę mogła skorzystać z oferty firmy, musimy zadbać o to, aby łatwo do nas trafiła i była zdecydowana, czego chce.

Najważniejsze informacje, które należy zawrzeć w ulotce, to oczywiście nazwa i logo firmy – najlepiej w widocznym miejscu, aby odbiorca je zapamiętał, ale nie zajmujące większość broszury. Równie ważne jest podanie adresu strony internetowej, ponieważ ludzie często chcą dowiedzieć się czegoś więcej, zanim udadzą się do siedziby biura. Skoro mowa o siedzibie – w ulotce należy umieścić dokładny adres biura, a także numer telefonu i adres mailowy, umożliwiające szybki kontakt z pracownikiem biura turystycznego. Broszura musi zawierać informacje o ofercie, która przekona potencjalnego klienta, że warto skorzystać z usług akurat tej firmy.

Czy zdjęcia w ulotce są ważne?

Oczywiście, że tak – szczególnie w przypadku pewnych branż, takich jak omawiane biura turystyczne, ale także np. salonów kosmetycznych czy restauracji. Zdjęcia pobudzają wyobraźnię i działają na psychikę odbiorcy sprawiając, że zaczyna on czuć potrzebę posiadania danego produktu czy skorzystania z usługi. W przypadku ulotki dla biura turystycznego musimy pokazać miejsca, w które nasz potencjalny klient chciałby się udać.

Projektując ulotkę, należy zadbać o wysoką jakość zdjęć. Używanie fotografii z internetowych baz nie jest najlepszym pomysłem – do tego samego zdjęcia ma dostęp wiele osób, więc może okazać się, że znalazło się na ulotkach innych firm. A to z pewnością wpłynie negatywnie na wiarygodność firmy. Lepiej umieścić w broszurze prawdziwe zdjęcie np.z luksusowego hotelu lub pięknej, czystej plaży. Musi przedstawiać coś atrakcyjnego, być może ekskluzywnego. Dzięki temu zdecydowanie więcej osób zechce skorzystać z oferty przedstawionej