Jak zaprojektować ulotkę dla firmy budowlanej?

Nie od dziś wiadomo, że każda branża rządzi się swoimi prawami. Widać to szczególnie w przypadku reklamy, ponieważ musi być ona skierowana do ściśle określonej grupy odbiorców. Ulotka jest dość uniwersalnym materiałem reklamowym pod warunkiem, że wiemy, jak ją zaprojektować.

Ulotki dla firmy budowlanej nie mogą wyglądać podobnie do ulotek dla salonu kosmetycznego czy restauracji. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, o czym warto pamiętać oraz czego unikać, projektując materiały reklamowe dla firmy z branży budowlanej.

Reklamowa moc ulotki

To oczywiste, że ulotka to jeden z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych form reklamy. Ulotki mają wiele zalet – ich produkcja nie jest droga, pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców oraz przekazać sporo najważniejszych informacji o firmie. Odbiorcą ulotki może być każdy, niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Jednak projektując broszurę, warto wziąć pod uwagę profil potencjalnego klienta i dostosować treść i wygląd reklamy do jego wymagań.

Dzięki ulotce o Twojej firmie dowie się duża grupa osób. Jeśli zainteresujesz odbiorcę wyglądem ulotki, z pewnością zapozna się z jej treścią – co daje Ci większe szanse na zdobycie kolejnego klienta. Broszura może być przekazywana kolejnym osobom – znajomym, rodzinie itd. Dlatego pamiętaj, że jedna ulotka to wiele szans na zdobycie klienta. Zdecydowanie warto wykonać ulotki porządnie i profesjonalnie.

Ulotki dla firmy budowlanej – najważniejsze elementy

Niektóre informacje, jakie powinny być zawarte w ulotkach, nie zmieniają się w zależności od firmy czy branży. Po prostu – aby ulotka spełniała odpowiednio swoją funkcję, musi zawierać takie elementy, które pozwolą poznać firmę, dowiedzieć się czegoś o niej, umożliwić kontakt, zakup produktu czy skorzystanie z usługi.

Ulotka dla firmy budowlanej powinna informować odbiorcę o:

  • nazwie firmy – warto zadbać, aby była w widocznym miejscu; dobrze, jeśli obok nazwy znajdzie się logo, które klient może kojarzyć z firmą;
  • sposobie, w jaki można nawiązać kontakt z przedstawicielem firmy – czyli numer telefonu, adres mailowy, adres siedziby firmy;
  • ofercie – w ulotce nie wystarczy umieścić danych kontaktowych. Powinna znaleźć się w niej atrakcyjna oferta, która zainteresuje odbiorcę i zachęci go do skorzystania z usług lub zakupu danego produktu. Można zamieścić w ulotce np. kod promocyjny.

Czego nie powinny zawierać ulotki dla firmy budowlanej?

Niestety, w ostatnich latach na polskim rynku dało się zauważyć pewien trend. Dotyczy on nie tylko branży budowlanej, jednak często w niej występuje. Chodzi o przyciąganie uwagi za pomocą zdjęć przedstawiających atrakcyjne kobiety – niektórym wydaje się, że to dobry sposób, ponieważ klientami firm budowlanych są głównie mężczyźni. Być może taki zabieg faktycznie przyciąga wzrok, ale nie świadczy o profesjonalizmie i nie zachęca do skorzystania z usług firmy.

Warto także pamiętać, aby nie umieszczać w ulotce zbędnych treści, takich jak długie teksty. Kontakt potencjalnego klienta z ulotką trwa zwykle kilkanaście sekund, więc prawdopodobnie taki tekst i tak nie zostanie przeczytany. Lepiej w zwięzły sposób przedstawić atrakcyjną ofertę, która od razu zainteresuje odbiorcę. Unikajmy także zbyt ostrych kolorów oraz ich dużej ilości. Może to tylko utrudnić czytanie i sprawić, że ulotka będzie wyglądała chaotycznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *