Sprawdź

Pamiętaj

Druk ulotek nie musi być drogi! Gotowy pakiet 50 ulotek w formacie A5 na papierze kredowym możesz mieć już od 80 złotych - włącznie z projektem.

Zobacz projekty

 

Ulotki proste

ulotka prosta

Składane na pół

ulotka składana na pół

Składane w "C"

ulotka składana w c

Ulotka składana w "Z"

ulotka składana w z
druk ulotek

Jak wydrukować ulotkę?

Zamawiając ulotki ważny jest zarówno dobry projekt, jak i wybór odpowiedniego formatu. Jak wydrukować skuteczną ulotkę i na jakie parametry zwrócić uwagę?

Jaki papier na ulotkę – czyli o co chodzi z tą gramaturą?

 

Jeśli chcesz wydrukować ulotki, zastanów się, jaką gramaturę papieru wolisz. Czym właściwie jest gramatura? Najprościej mówiąc to ciężar papieru przypadający na metr kwadratowy. Im wyższa gramatura tym sztywniejszy i trwalszy jest papier. Czyli: im większa gramatura, tym wyższa jakość ulotek – jednak za jakością idzie też cena.
 

Na czym drukować ulotkę?

 

Zazwyczaj ulotki drukowane są na papierach kredowych 130 do 250 g, niekiedy stosuje się też papier offsetowy 90 g. Papiery kredowe występują w formie matowej lub błyszczącej. Podłoża matowe pozwalają delikatnie stonować kolory, a te błyszczące lekko je ożywią.
 

Ulotki na papierze kredowym. Papier kredowy jest droższy od offsetowego, jednak jest od niego trwalszy i bardziej efektowny. Ulotki na papierze kredowym można drukować dwustronnie, zachowując intensywne kolory po obu stronach. Papier kredowy jest pokryty delikatną warstwą pigmentu oraz kleju, przez co farba nie wsiąka na tyle głęboko, by przebić się na drugą stronę.
 

Ulotki na papierze offsetowym. Papier offsetowy to papier niepowlekany, tańszy od papieru kredowego. Bywa stosowany w druku gazetek, broszur i ulotek, głównie ze względu na niską cenę. Ulotki na papierze offsetowym sprawdzają się podczas sezonowych akcji informacyjnych czy czasowych promocji. Na papierze offsetowym zwykle wykonuje się wydruki jednostronne, które pozwalają osiągnąć duży nakład przy niewielkim budżecie.
 

Druk ulotek – zwykła czy składana?

 

Zanim zdecydujesz o formacie, zastanów się, czy wolisz zwykłą ulotkę, czy jednak ulotkę składaną? Ulotka składana pozwoli zmieścić więcej treści, a przy tym dobrze ją zaplanować. Ulotki składane tworzą harmonijkę, o różnej ilości zagięć i skrzydełek.
 

To oszczędny format z możliwością zadrukowania dużej ilości treści. Najczęściej stosuje się ulotki składane:

  • ulotki składane na pół (mają 4 strony),
  • ulotki składane „C” (mają 6 stron, po rozłożeniu przypominają literę „C”),
  • ulotki składane w „Z” (mają 6 stron, po rozłożeniu przypominają literę „Z”).

Druk ulotek – jaki format wybrać?

 

To zależy oczywiście od tego, jak wiele informacji chcesz zawrzeć w ulotce. Zwykle stosuje się formaty ulotek od A3, przez A4, A5 do A6, ale też DL lub kwadratowe – w pionie lub poziomie. Ulotki te można pozostawić w danym formacie lub odpowiednio złożyć i stworzyć praktyczną harmonijkę. A jakie dokładne rozmiary kryją się pod tymi formatami? Oto mała ściąga:

  • ulotka A3 (297 x 420 mm),
  • ulotka A4 (210 x 297 mm),
  • ulotka A5 (148 x 210 mm),
  • ulotka A6 (105 x 148 mm),
  • ulotka DL (99 x 210 mm),
  • ulotka kwadrat (120 x 120 mm),
  • ulotka kwadrat (150 x 150 mm),
  • ulotka kwadrat (200 x 200 mm).

 

Jeśli Twoja ulotka ma zaprezentować szeroką ofertę (np. wiele zdjęć i grafik), wybierz pojemne formaty: np. A3 lub A4. Możesz je złożyć lub np. wykorzystać druk offsetowy i stworzyć z nich praktyczne podkładki na stół – przez co Twój przekaz łatwo dotrze do odbiorców.
 

Jednym z popularniejszych formatów ulotek jest format A5 (czyli połowa formatu A4). Jest praktyczny, gdyż zmieścisz na nim dość dużo treści, a jest na tyle niewielki, że z łatwością można go złożyć i schować do kieszeni lub torebki. Ulotki A5 to po prostu dużo miejsca na kreatywność i to w poręcznym formacie.
 

Formaty kwadratowe, A6 lub DL z kolei wyglądają oryginalnie, pozwolą ciekawie zaprezentować treść i mogą wyróżnić Cię na tle konkurencji. Dobrze sprawdzają się w celach wizerunkowych, intrygując obrazem i formatem, przy niewielkiej warstwie tekstowej.
 

Cena ulotek

 

Na ostateczną cenę wydruków ulotek wpływa wiele czynników. Przede wszystkim jest to rodzaj podłoża i format, ale też ewentualne uszlachetnienie i jakość wykonania. Wielokrotnie do ceny ulotki trzeba doliczyć koszt projektu i konsultacji graficznych (jednak tutaj możesz zaoszczędzić, korzystając z profesjonalnych, darmowych wzorów ulotek).
 

Jeśli drukujesz ulotki online, uważaj na ukryte koszty – np. przesyłki czy projektu. A druk ulotek nie musi być drogi – bo np. około 50 ulotek w okazałym formacie A5 i na kredzie 130 g, wydrukujesz już za około 80 zł – i to z darmowym projektem i bez wychodzenia z domu. To co, zamówisz swoje ulotki już dzisiaj? Grzech nie sprawdzić.