Sprawdź

Pamiętaj

Ulotka powinna być spójna wizualnie z identyfikacją wizualną firmy. Najlepiej wybrać jeden font, jednakową interlinię i odstępy między akapitami. Czytelna ulotka sprawi, że całość będzie wyglądała bardziej profesjonalnie.

Zobacz projekty

 

Ulotki proste

ulotka prosta

Składane na pół

ulotka składana na pół

Składane w "C"

ulotka składana w c

Ulotka składana w "Z"

ulotka składana w z
projektowanie ulotek

Jak zaprojektować ulotkę?

Dobrze zaprojektowana ulotka firmowa może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym. Jak stworzyć ulotkę, która będzie kluczem do sukcesu Twojego biznesu?

Projekt ulotki to podstawa

 

Sekundy. Właśnie tyle masz czasu, żeby zainteresować klienta. Odpowiednio dopasowana treść i forma ulotki może przełożyć się na konkretny zysk i zainteresowanie Twoją ofertą. Od czego zacząć? Najlepiej od konkretnych pytań i jeszcze konkretniejszych odpowiedzi.
 

Po co projektuję ulotkę?

 

Zanim zaczniesz tworzyć ulotkę, pomyśl, jaką akcję powinien wykonać klient po jej otrzymaniu: np. przyjść do Ciebie, skorzystać z promocji, czy po prostu dowiedzieć się, że istniejesz? Możesz postawić różne cele – np. wizerunkowe, które stworzą u odbiorców automatyczne skojarzenie: „a gdzieś już to widziałem”. A może wolisz cele informacyjne, które dostarczą klientowi konkretne dane i będą pozycjonować Twoją ofertę na tle konkurencji. Możesz też wybrać rozwiązanie nieszablonowe – grafikę, która zaintryguje albo hasło, które rozbawi, zapadnie w pamięć lub też będzie zagadką. Ustal priorytety, zapisz je, a potem przejdź do kolejnego pytania.
 
 

Dla kogo tworzę ulotkę?

 

Żeby zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową, trzeba się zastanowić nie tylko: po co mówię, ale przede wszystkim: do kogo mówię. Zanim ustalisz styl komunikacji, postaraj się dokładnie poznać klienta oraz sytuację, w jakiej otrzyma Twoją ulotkę. Wyobraź sobie tę osobę: jak wygląda, ile ma lat, co lubi, co robi i czego oczekuje? Czyli po prostu stwórz personę (jedną lub kilka). Jeśli już zbudujesz obraz potencjalnego odbiorcy, spróbuj spojrzeć na Twój przekaz jego oczami. Po prostu postaw się w jego sytuacji i pomyśl, co Ty – będąc na jego miejscu – chciałbyś otrzymać.
 

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę firmową?

 

Ulotka powinna zasiać zainteresowanie, zamiast sprzedawać całą wiedzę i wyczerpywać temat (i czytelnika). Skuteczna ulotka firmowa jest ciekawa, hasłowa i szanująca odbiorcę oraz jego czas. Jeśli umiejętnie zasiejesz ziarno, spodziewaj się szybkich plonów. Warto trzymać się zasady IMTL – czyli: im mniej, tym lepiej. Przejdźmy teraz do konkretów – na co zwrócić uwagę, projektując ulotkę?
 

Wygląd i projekt ulotki reklamowej

 

Najpierw zadbaj o pierwsze wrażenie, a potem daj klientowi powód, by chciał Cię bliżej poznać. Jaka powinna być ulotka? Przede wszystkim spójna wizualnie i zgodna z kolorystyką firmy. Najlepiej wybrać jedną czcionkę i zachować jednakową interlinię i odstępy między akapitami. Długie fragmenty podziel na mniejsze, stosuj punkty – czyli stwórz czytelną i przejrzystą hierarchię tekstu.
 

Czego unikać projektując ulotkę? Lepiej nie szalej z ozdobnikami, rozmiarem i różnorodnością fontów – to po prostu nie wygląda profesjonalnie. Nie nadużywaj też kolorów, wersalików i wykrzykników. Jeśli dodajesz grafiki i logo, zadbaj, żeby było dobrej jakości. Ulotka powinna być przede wszystkim przejrzysta i czytelna – oryginalność jest dopiero na kolejnym miejscu.
 

Treść ulotki reklamowej

 

Ulotkę twórz tak, żeby odbiorca już na pierwszy rzut oka widział, co oferujesz. Nikt nie ma czasu na wnikliwe analizy – mów więc krótko i bez owijania w bawełnę. Nie zapomnij o korzyściach i konkretach: godzinach otwarcia, ofercie, promocji i danych kontaktowych. Co jeszcze?
 

• Tworząc treść, pamiętaj o języku korzyści – czyli tworzeniu przekazu w oparciu to, co zyska klient. Staraj się pisać przejrzyście, nie lej wody, nie nadużywaj przymiotników, imiesłowów i strony biernej. Pisz jasno, krótko i na temat
• Przydaje się też zasada AIDA (attention, interest, desire, action) – czyli zwróć uwagę, zainteresuj, obudź potrzebę i skłoń do podjęcia akcji.
• Nie zapomnij o zgrabnym CTA (czyli wezwaniu do działania).
• Możesz wzbogacić też ulotkę o referencje, kupony rabatowe lub ciekawe hasła, zagadki lub cytaty.
• Aha i oczywiście przed publikacją dokładnie przeczytaj treść – i to kilkukrotnie, poproś też o lekturę inne osoby. Pozwoli to wyeliminować błędy, literówki i nieścisłości stylistyczne.
 

Podsumowując – jak zaprojektować dobrą ulotkę firmową?
 

• Zadbaj o dobry projekt i jakość wydruku.
• Umieść podstawowe informacje o Twojej ofercie i tym, jak można się z Tobą skontaktować.
• Wymień korzyści.
• Twórz ulotkę z myślą o wywołaniu konkretnego działania: czyli np. złożenie zamówienia, zakupy lub odwiedzenie Twojego lokalu.
• Daj klientowi powód, by zachował Twój materiał: niech to będzie kupon rabatowy, zniżka, bilet wstępu lub łamigłówkę.
 

Powodzenia!