Ulotki są najbardziej powszechną i jedną z najtańszych form reklamy, ponieważ bardzo prosty sposób docierają do największej ilości odbiorców. Natknąć się na nie można praktycznie wszędzie. W centrach handlowych, na ulicach, w salonach kosmetycznych i fryzjerskich, restauracjach czy klubach fitness. Mają za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta zarówno treścią jak i grafiką, dlatego tak istotny jest dobry projekt. Ulotki reklamowe informują, zachęcają a czasem intrygują. Mogą mieć różne wymiary, być jednostronne, albo dwustronne składane. Możliwości jest wiele. Warto jednak zapoznać się z zasadami dotyczącymi wyboru formatu, aby w stu procentach spełniały one swoje zadanie.
Stwórz własne ulotki reklamowe
Zanim zlecisz druk ulotek, powinieneś wiedzieć jaka ich forma będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia. Wymiary ulotek bowiem, zależeć będą od treści jakie chcesz na nich zawrzeć. I tak, jeśli ulotka ma być czysto informacyjna, zawierać wykaz usług prowadzonych przez Twoją firmę, czy też menu restauracji, warto zastanowić się nad większym formatem. Dzięki temu będziesz mieć możliwość przejrzystego rozmieszczenia treści, co sprawi, że będzie ona czytelna i bardziej atrakcyjna. Jeśli natomiast stawiasz na minimalizm, a Twoja ulotka ma intrygować i być formą zachęty, to mały format z pewnością będzie w tym wypadku najbardziej trafny. Inna sytuacja jest w momencie, jeśli na ulotkach ma się znaleźć dużo treści oraz grafiki. W takim wypadku ulotki jednostronne nie wystarczą i należałoby się zastanowić nad dwustronnymi składanymi. Są one co prawda nieco droższe, ale dają za to dużo przestrzeni do wykorzystania, co sprawi, że Twoja ulotka będzie zachęcała czytelnika do lektury.
Mając już gotowy projekt i dobrany format, zastanów się co możesz zrobić, aby Twoja ulotka jeszcze bardziej zyskała na atrakcyjności. Wybór papieru i uszlachetnienia sprawią, że będzie się wyróżniać i zachęcać odbiorców, a co za tym idzie, Twoja kampania reklamowa osiągnie zamierzony sukces.