Każda drukarnia oferuje kilka rodzajów ulotek – różnią się rozmiarem i sposobem składania. Najpopularniejszymi ulotkami są te jednostronne o niewielkich wymiarach, ale warte uwagi są także inne, szczególnie składane. Dlaczego warto zdecydować się na ulotki składane w C?
Ulotki reklamowe to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych form reklamy. Jednak aby odniosła oczekiwany efekt, musi być odpowiednio zaprojektowana – użycie dużej ilości kolorów może i przyciąga wzrok, ale na pewno nie zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z oferty firmy. Ważny jest też format ulotki – składana bardziej angażuje odbiorcę, bo musi poświęcić więcej czasu na zapoznanie się z treścią. Do czego jeszcze może przydać się ulotka składana w C?
Ulotki składane w C to więcej treści
Składanie ulotki w ten sposób oznacza podzielenie jej na trzy części i zagięcie dwóch boków do środka (to odróżnia ją od ulotki „Z”, która składa się jak harmonijka). Po złożeniu jest prostokątem z wyraźnie dłuższym jednym bokiem. Na przykład w skrzynce pocztowej zajmuje tyle samo miejsca, a jednak pomieści znacznie więcej treści niż niezłożona ulotka o takich samych wymiarach.
Więcej miejsca to więcej reklamy i informacji o Twojej firmie. Poza podaniem najważniejszych informacji, takich jak adres czy dane kontaktowe, możesz na ulotce zamieścić teksty dotyczące oferty firmy czy aktualnych promocji. Wybierając ulotki składane w C zyskujesz także możliwość umieszczenia w materiale reklamowym większej ilości zdjęć lub grafik.
Wygodne czytanie treści
Nikt nie lubi czytać ściany tekstu – łatwo się zgubić między wersami, poza tym dzisiejsza publika bardzo szybko się nudzi. Według niektórych statystyk większość czytelników nie kończy nawet pierwszego akapitu, a jeśli zobaczą długi tekst bez śródtytułów i podziałów, prawdopodobnie przeczytają tylko… pierwsze zdanie. Jaki to ma związek z formatem ulotki?
Na prostokątnych ulotkach, które przez złożenie w C są węższe, możemy umieścić tekst w węższych kolumnach. Wtedy zdania nie wyglądają na trudne do przebrnięcia i łatwiej się je czyta. Potencjalny klient na pewno przeskanuje treść wzrokiem, a jeśli znajdzie coś wartego uwagi, zapozna się dokładnie z całą ulotką.
Ulotka nie musi być tylko ulotką
Co to oznacza? Kartka papieru złożona na trzy części może mieć inne funkcje, niż reklamowanie firmy. Bardzo często w takim formacie robi się zaproszenia (na przykład na ślub czy urodziny). Można wykazać się kreatywnością i w ciekawy sposób zaprezentować ważne treści na stronach zaproszenia. Warto także wykorzystać uszlachetnianie papieru, aby nadać zaproszeniu wyjątkowy charakter.
Menu restauracji lub kawiarni także może mieć formę składaną w C. Jeśli w menu nie ma zbyt wielu pozycji, nie musi ono wyglądać jak kilkustronicowa książka. Takie menu stosują często pizzerie lub fast-foody, ale dobrze sprawdzi się także w przypadku kawiarni czy lodziarni. Ulotką składaną w C może być także ulotka z ofertą promocyjną sklepu spożywczego czy drogerii.
Możesz zaciekawić odbiorców „okładką”
Dużą zaletą ulotek składanych w C jest fakt, że możesz potraktować je jak miniaturową książeczkę, które mają okładkę i środek. Dzięki temu masz szansę zaciekawić odbiorców poprzez dobrze zaprojektowaną pierwszą stronę. Jak to zrobić?
Nie musi być pełna tekstu, nie musi zdradzać wszystkiego o Twojej firmie i ofercie – wystarczy, że umieścisz tam element przyciągający uwagę i intrygujący czytelnika. Może to być grafika, zdjęcie, może chwytliwy slogan. Ważne, aby ten element sprawił, że potencjalny klient zechce otworzyć ulotkę i zapoznać się z jej ofertą. Zaciekawienie to już duża część sukcesu, więc śmiało korzystaj z tej szansy, jakie dają ulotki składane w C.