Czym jest ulotka z perforacją?

Ulotka najczęściej ma formę prostokątnego, zadrukowanego kawałka papieru. Może być składana lub nie; może także mieć perforację. Co to znaczy? Jak zaprojektować ulotki z perforacją i do czego mogą się przydać?

Na pewno nie raz, przechadzając się po mieście, widzieliście na słupie ogłoszeniowym kartkę z wydzielonymi na dole wąskimi paseczkami. Najczęściej znajdują się na nich dane, takie jak numer telefonu. To właśnie jest ulotka z perforacją, zwana powszechnie „zrywką”. Taki rodzaj ulotek może być wykorzystany nie tylko do podawania danych kontaktowych – przekonaj się, do czego przydadzą się ulotki z perforacją.

Wielozadaniowość ulotki z perforacją

Dlaczego taka forma reklamy jest skuteczna? Ponieważ ludzie są do niej przyzwyczajeni od lat. Zrywki są powszechne nie tylko wśród firm, ale także wśród osób prywatnych, które chcą coś sprzedać, kupić lub nawet szukają zaginionego czworonoga – takie małe ogłoszenie można zrobić samodzielnie w domu przy pomocy nożyczek i umieścić w widocznym miejscu. W dolnej części ogłoszenia znajduje się podzielony na małe elementy fragment z numerami telefonu, które każdy może oderwać i zabrać ze sobą.

Na czym polega wielozadaniowość ulotki z perforacją? Może ona pełnić funkcję nie tylko ulotki, ale także plakatu i wizytówki! Jak to możliwe?

Ulotki zwykle wręcza się do ręki przechodniom lub umieszcza w skrzynkach na listy. Tak samo można zrobić ze zrywkami. Ponadto, jeśli powiesimy ulotkę w nieco większym formacie na słupie ogłoszeniowym, będzie ona pełnić funkcję plakatu, z którym mogą zapoznać się wszyscy przechodzący obok. Rola wizytówki ukryta jest w małych kawałkach papieru, na których umieszcza się odpowiednie dane do kontaktu. Jedna ulotka – wiele korzyści!

Projektowanie ulotek z perforacją

Najważniejsze elementy, o których musimy pamiętać, są właściwie takie same, jak w przypadku tradycyjnej ulotki. Na ulotce umieszczamy pewną ofertę reklamową, skierowaną do potencjalnych klientów. Bardzo ważne, aby na ulotce znalazły się dane firmy: nazwa, adres, logo, dane kontaktowe. Warto wybrać kolory, które przyciągają wzrok, aby nasza ulotka mogła zostać zauważona. Należy jednak zachować umiar i nie mieszać ze sobą zbyt wielu krzykliwych kolorów.

Projektując ulotkę z perforacją, na dole projektu wydziel odpowiedniej wielkości fragment, który będzie podzielony na mniejsze części. Na nich możesz umieścić te dane, które mają trafić do przechodniów – może to być numer telefonu, adres strony internetowej itp. Ciekawym rozwiązaniem jest potraktowanie zrywek jako bonów – wtedy na dolnej części umieszczamy np. kod rabatowy, z którym klient może przyjść do sklepu i wykorzystać podczas robienia zakupów. Ulotka ma zachęcić do kupna produktu lub skorzystania z usług, więc takie rozwiązanie może okazać się bardzo skuteczne.

Kto najczęściej stosuje zrywki?

Taką formę reklamy upodobały sobie konkretne branże. Najczęściej zrywkami posługują się firmy oferujące kredyty tzw. „chwilówki”, różnego rodzaju szkoły, np. językowe, licea dla dorosłych czy prowadzące kursy. Zrywkami (nieraz własnej roboty) reklamują się także osoby udzielające korepetycji czy oferujące drobne prace, np. porządkowe. Ulotki z perforacją to także częsta forma reklamy dla firm transportowych.

Nie obawiaj się reklamy w formie ulotek-zrywek, jeśli Twoja firma nie należy do takich branż, jak wymienione wyżej. Warto spróbować zareklamować się w ten sposób – koszt wyprodukowania pakietu takich ulotek nie jest duży, a być może odkryjesz skuteczną formę reklamy dla swojego biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *