Funkcjonowanie agencji marketingowej wymaga tworzenia materiałów reklamowych – również tych fizycznych. Zakup wysokiej jakości urządzeń drukarskich i utrzymywanie tego sprzętu jest nieopłacalne. Zachodzi więc konieczność współpracy z drukarnią.
Wiele się jednak zmieniło w przeciągu ostatnich kilkunastu lat. Branża drukarska jest dzisiaj niezwykle zróżnicowana. Drukarnie internetowe oferują na przykład całkowicie zdalny tryb współpracy. Inne placówki szczycą się natomiast wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii druku cyfrowego. Które z tych rozwiązań rzeczywiście mają dla nas znaczenie? Na jakich zasadach działa współpracy agencji marketingowej i drukarni? Kiedy oferta jest opłacalna, a kiedy lepiej z niej zrezygnować? Czy tania drukarnia internetowa jest dobrym rozwiązaniem?
Agencja marketingowa, a drukarnia internetowa – specyfika współpracy
Praca agencji marketingowej jest równoznaczna z koniecznością drukowania. Trzeba jednak zauważyć, że firmy zajmujące się reklamą są bardzo dynamiczne w działaniu. Często zachodzi potrzeba improwizacji, wprowadzania szybkich zmian i dużej elastyczności. Wszystkie te kwestie przekładają się na to, w jaki sposób drukarnia internetowa współpracuje z agencją.
Firma drukarska musi dopasować się do potrzeb klienta, którym jest agencja reklamowa – oto najważniejsze z nich:
- Niezawodna jakość druku, zgodna ze światowymi standardami,
- Krótki czas realizacji zamówienia, aby agencja mogła przystąpić do organizowania kampanii reklamowej,
- Sprawna komunikacja na wypadek sytuacji, w których konieczne będzie wprowadzenie poprawek lub zmiana koncepcji
Opłacalność współpracy z drukarnią internetową. Jak wykorzystać bilans kosztów?
Cena, jaką oferuje drukarnia internetowa nie zawsze jest głównym wyznacznikiem opłacalności współpracy. Dużo większe znaczenie w jej kontekście będzie miała charakterystyka aktualnie realizowanej kampanii reklamowej.
Przykładowo – jeśli agencja zajmuje się produktem prestiżowej firmy, dedykowanej do zamożnych, wykształconych i eleganckich osób, będzie musiała wydać na reklamę stosunkowo dużo pieniędzy. Specjalny papier, personalizowane ulotki czy najwyższej jakości plakaty. Ostatecznie jednak klient agencji dużo zarobi dzięki takiej kampanii – będzie więc w stanie zapłacić dużo więcej za realizację.
Tania drukarnia internetowa – dlaczego warto z nią współpracować?
Gdy przychodzi czas na kalkulację zysków i strat, warto zastanowić się nad tym, co oferuje tania drukarnia internetowa. Wbrew pozorom często jest ona w stanie dostarczyć znacznie lepszych jakościowo rozwiązań niż droższa firma. Wynika to przede wszystkim z tego, że przedsiębiorca, który oferuje niskie ceny – najprawdopodobniej może sobie na to pozwolić, ponieważ wypracował sprawny system logistyczny i technologiczny. Obniżył tym samym koszty działalności przy maksymalizacji jakości usługi. Niska cena niekoniecznie więc stoi w sprzeczności z wysoką jakością.
Zasady, na jakich współpracują agencje marketingowe z drukarniami są dość specyficzne. Znaczenie mają takie elementy jak szybkość realizacji, sprawna komunikacja, wysoka jakość druku i redukcja kosztów. Warto przekalkulować opłacalność współpracy na podstawie rodzaju kampanii reklamowej, którą prowadzi agencja. Tanie drukarnie internetowe są w stanie często zaoferować nam znacznie lepsze rozwiązania, niż niejedna “prestiżowa” placówka – zapytanie o ofertę może okazać się więc bardzo opłacalne.