Gdzie rozdawać ulotki?

Gdzie rozdawać ulotki

Czy w przypadku ulotek można przewidzieć wynik rozdania, czy musimy zdawać się na przypadek? Zachowaj pokerową twarz i stoicki spokój – podpowiemy Ci, jak przeprowadzić efektywną promocję z wykorzystaniem ulotek reklamowych.

Ulotki rozdawane w pobliżu firmy

Niedaleko pada jabłko od jabłoni. Dlatego, jeśli chcesz zasiać ziarno zainteresowania i to na podatnym gruncie – zdecydowanie opłaca się rozdawać ulotki w pobliżu firmy. Oczywiście efekt akcji zależny będzie od oczekiwań i założeń kampanii – jednak przy dobrym planie i realizacji – plony mogą być naprawdę imponujące.

 

Jakie ulotki warto rozdawać w pobliżu firmy? Zdecydowanie najlepsze efekty uzyskasz, wybierając ulotki zapraszające przechodniów na darmową kawę, zabieg lub usługę. Pamiętaj, że o sukcesie przekazu decyduje kilka pierwszych sekund po zobaczeniu ulotki. Masz więc tylko jeden strzał – nie zmarnuj go. Ulotka powinna przede wszystkim przyciągać wzrok grafiką, imponującą, a zatrzymywać uwagę jakością druku oraz konkretną korzyścią.

 

Aby upewnić się, co do wartości ulotki warto zrobić test kilku sekund i po otrzymaniu ulotki z drukarni – wręczyć ją kilku znajomym (nie mówiąc, co to jest). Ich reakcja powinna być dla nas jasnym sygnałem, czy poszliśmy w dobrą stronę.

 

Druk ulotek

Kampania reklamowa z wykorzystaniem ulotek sprawdza się w przypadku promowania kawiarni, cukierni, barów lub sklepów. Warto zaprosić na darmową degustację, dać zniżkę (koniecznie ograniczoną czasowo, z wyraźnym Call To Action) lub pakiet próbny. Słowem – konkretną korzyść.

Istotne jest też to, aby zastosować wyraźną grafikę, która nie tylko przyciągnie wzrok, ale także już po jednym spojrzeniu będzie wywoływała określone skojarzenie. Efekt? Skierowanie ruchu prosto do naszej siedziby – a jeśli to się nie uda, to chociaż zwrócenie uwagę przechodniów na naszą lokalizację (i zakotwiczenie się w ich pamięci).

 

Jak zwiększyć skuteczność ulotek reklamowych?

Zarówno rozdając ulotki w pobliżu firmy, jak i w innych ruchliwych miejscach – możesz w prosty sposób zwiększyć ich skuteczność. Ludzie lubią czuć się wyjątkowi. Dlatego, zamiast rozdawać ulotki wszystkim – wręczaj je tylko „wybranym”. Zorganizuj – np. ulotkę zapraszającą na pyszną kawę tylko osoby o ciepłym spojrzeniu lub zaraźliwym uśmiechu. Wręczając taką ulotkę masz o 80% więcej szansy na pozytywną reakcję, niż rozdając ją wszystkim osobom.

Ulotki rozdawane w ruchliwych miejscach

Jeśli Twoja firma znajduje się na obrzeżach miasta, sensowniejsze będzie rozdawanie ulotek w miejscach, gdzie jest więcej odbiorców. W tym przypadku warto jednak zastosować kilka trików, które zwiększą szansę na trafienie z ulotką do klienta. Jednym ze sposobów zwiększenia szansy na to, że klient zatrzyma ulotka jest… wręczanie ich z dala od śmietników. To dość toporna metoda, jednak nie można odmówić jej skuteczności. Można jednak inaczej.

 

O efektownym projekcie i korzyściach wspominaliśmy, kolejnym istotnym elementem jest rodzaj podłoża – grube, solidne kartki (np. pocztówki), sztywne, efektowne zakładki do książki lub naklejki – mają zdecydowanie większą szansę trafić to klienta niż najtańsze, niedbałe świstki. Gramatura papieru, uszlachetnienie i unikalna grafika, naprawdę mają znaczenie – dlatego nie warto oszczędzać na druku ulotek. Prawda jest taka, że odbiorcy już po pierwszym spojrzeniu widzą, czy to licha tania ulotka – czy coś, co jest warte uwagi. Jeśli cenisz wizerunek swojej firmy – zainwestuj w dobre jakościowo ulotki (lub nie inwestuj w nie wcale).

 

Ulotki w siedzibie firmy

Innym podejściem do kolportowania ulotek jest pozostawienie ich w samej firmie – np. na specjalnych stojakach reklamowych, blatach lub na stołach w poczekalniach. Jest to o tyle dobry sposób, że unikasz nachalnej reklamy. Tutaj klient jako pierwszy wyciąga do Ciebie rękę. Twoim zadaniem jest odpowiedzieć na jego pytania, zrobić dobre wrażenie i zaproponować coś wyjątkowego. Skuteczność tego typu przekazów jest znacznie większa niż w przypadku wręczania ich przypadkowym ludziom. Tutaj można liczyć na nieco zawężoną grupę docelową, przez co możesz lepiej trafić w jej oczekiwania.

 

Ulotki np. w gabinetach kosmetycznych pozwalają zainteresować oczekujących klientów pozostałymi zabiegami lub produktami. W salonie fryzjerskim, oprócz pracy, klientki mogą zapoznać się z inspiracjami, metamorfozami lub kuracjami odżywczymi. To ciekawy sposób, wykorzystujący mechanizmy popularnego inbound marketingu. Tutaj nie wciskamy reklamy, ale zarzucamy zanętę, licząc, że klient sam będzie szukał sposobu na to, by poznać, a potem skorzystać z naszych propozycji.