Duży format ulotek – czy to się opłaca?

Ulotka nie musi być małym kawałkiem papieru – coraz więcej klientów decyduje się na wydruk broszur w dużych formatach. Dowiedz się, jakie są zalety takiego rozwiązania i do czego można użyć ulotek w dużym formacie.

Znaczenie mają nie tylko treści umieszczone na ulotce, ale także jej wygląd, wielkość, a nawet rodzaj składania. Jest to jeden z podstawowych materiałów reklamowych i często pierwszy, z którymi spotykają się potencjalni klienci. Dlatego tak ważne jest przemyślenie każdego aspektu tworzenia ulotki.

Dlaczego format ma znaczenie?

Przed wybraniem formatu i rozmiaru ulotki należy przemyśleć, jakie treści mają się na niej pojawić. Chodzi nie tylko o najważniejsze informacje, takie jak dane firmy, ale też zdjęcia i grafiki. Formatu musi być dobrany do treści, ale także do celu, w jakim drukujemy ulotki – a te mogą być rozmaite.

Podstawowymi funkcjami broszury są: informowanie i reklamowanie. Ale klient może oczekiwać od ulotki znacznie więcej. Taki materiał może edukować odbiorców, wzbudzić ciekawość i zainteresowanie ofertą lub stanowić ofertę rabatową. Przy różnych celach i funkcjach ulotki sprawdzą się różne formaty.

Do czego wykorzystać ulotki w dużym formacie?

Duży format ulotek sprawdzi się przy broszurach edukacyjnych, kiedy chcesz na przykład wyjaśnić klientom skomplikowane technologie lub opisać najważniejszą usługę firmy. W takim wypadku sprawdzi się ulotka w formacie A4 lub nawet A3. Przy tworzeniu tak dużych ulotek warto jednak pomyśleć o składaniu broszury.

Składanie ulotek pozwala rozbić tekst na mniejsze części, dzięki czemu jest on łatwiejszy w odbiorze i prościej się go czyta. Arkusze papieru różnią się sposobem falcowania, czyli zaginania. Od tego zależy ilość powstałych stron. W jaki sposób można zaginać ulotki w dużym formacie?

Składanie w „Z”, „C” i na pół

Ulotki składane na pół tworzą 4 strony, a te składanie w „C” i „Z” dadzą nam aż po 6 stron. Wybierając drukarnię, która ma zrealizować projekt, warto zdecydować się na profesjonalną i doświadczoną firmę. To ważne, bo jakość wykonania ma kluczowe znaczenie. Nieumiejętne falcowanie może spowodować zniszczenie materiałów – w miejscach zgięć farba się pokruszy, a papier uszkodzi.

Inwestycja w duży format ulotek

Masz wątpliwości, czy ulotki w dużym formacie będą odpowiednie dla Ciebie? Niepotrzebnie! Ulotki w formacie A4 lub A3 mogą być uniwersalne, pod warunkiem, że dobierzemy odpowiednie falcowanie i dopasujemy format do treści. Duży format można wykorzystać częściej, niż mały czy nietypowy, taki jak kwadrat (choć oczywiście takie formaty mają swoje zastosowanie).

Ulotka w dużym formacie łatwiej zwraca uwagę odbiorców, niż mały kawałek papieru. Składanie także ma znaczenie – aby zapoznać się z treścią, osoba oglądająca ulotkę musi ją rozłożyć, obrócić i zamknąć, co jest już pewnym zaangażowaniem w kontakcie z materiałem reklamowym. Im dłużej potencjalny klient patrzy i trzyma w rękach ulotkę, tym większe prawdopodobieństwo, że zapamięta choć część treści lub przynajmniej nazwę firmy.

Ulotka w dużym formacie – dla kogo?

Duże rozmiary broszur są dla Ciebie, jeśli zależy Ci na stworzeniu materiału reklamowego, który będzie zwracał uwagę, będzie czytelny i pomieści dużo tekstu i ilustracji. Ulotki A3 lub A4 są idealne dla firm, które chcą dokładnie opisać swoje usługi lub zależy im na umieszczeniu dużej ilości zdjęć. Takie ulotki wykorzystywane są często przez hotele i inne obiekty turystyczne, opisujące swoją ofertę, salony kosmetyczne proponujące wiele zabiegów czy kina, które w ulotce zawierają także repertuar.